10 pomysłów na wakacyjną wycieczkę w góry

Wakacje trwają, a Ty nie masz pomysłu na wycieczkę w góry? Oto 10 naszych propozycji na wędrówkę w różnej części gór. Zakładamy, że jesteś w takim miejscu, że znajdziesz coś dla siebie. Są to wycieczki miło przez nas wspominane i każdy powinien sobie z nimi poradzić. Jedynie wycieczka w pasmo Małej Fatry może okazać się trudniejsza, gdy wychodzi się na Malý Rozsutec. Każda wycieczka to także pętla, czyli rozpoczęcie i zakończenie w tym samym miejscu – najczęściej przy samochodzie lub przystanku autobusowym. Z tego co do nas piszecie to najczęściej samochodem dostajecie się na dany parking i wyruszacie na szlak. Dokładny opis wycieczki można zobaczyć klikając na dane zdjęcie. Te 10 propozycji to jedne z naszych ulubionych tras w polskich i słowackich górach.

1. Trzy Korony – Pieniny

Wyjeżdżamy z domu o godzinie 4:45. W Nowym Sączu zatrzymujemy się jeszcze na stacji benzynowej, żeby kupić coś do picia i jakieś bułki do przegryzienia. Dojeżdżamy przed 6 do Krościenka nad Dunajcem. Parkujemy przed kościołem na darmowym parkingu. Pakujemy się i o 6 jeszcze jesteśmy gotowi, by ruszyć w drogę. Dolina Dunajca skąpana jest we mgle. Czytaj dalej…

2. Jaworzyna Krynicka i Wierchomla – Beskid Sądecki

Ruszamy w Beskid Sądecki. 70 kilometrów, żeby dojechać na miejsce, gdzie mamy zaczynać, czyli do miejscowości Szczawnik, znajdującej się u stóp górującej Jaworzyny Krynickiej. W planach mamy zrobienie pętli właśnie przez Jaworzynę i dalej przez Runek i Wierchomlę. Wiemy jedno, pogoda od samego rana zapowiada się wyśmienicie. Czytaj dalej…

3. Pilsko i Rysianka – Beskid Żywiecki

Wycieczka na drugi co do wielkości szczyt w Beskidzie Żywieckim to był idealny pomysł na spędzenie wolnego czasu z okazji 15 sierpnia. Do towarzystwa oczywiście chcieliśmy zdobyć Panią Rysiankę i zobaczyć co dokoła schroniska piszczy, bo dawno tam nie byliśmy. W tym roku 15 dzień miesiąca wypadł w poniedziałek, takie przedłużenie weekendu. Paczką znajomych pojechaliśmy w godzinach lekko przed świtem w drogę do Sopotni Wielkiej. Czytaj dalej…

4. Rawki i Połonina Caryńska – Bieszczady

Wstaliśmy wczesnym rankiem o godzinie 5:30, żeby porządnie się spakować do długiej podróży. Ustaliliśmy, że zrobimy sobie trasę ze startem i metą w Ustrzykach Górnych. Ustrzyki Górne – Wielka Rawka – Krzemieniec – Wielka Rawka – Mała Rawka – Przełęcz Wyżniańska – Połonina Caryńska – Ustrzyki Górne. Czytaj dalej…

5. Gorc – Gorce

Jak rozpoczynać rok to tylko w górach! Nie mogło być innej opcji jak włóczęga po górskim szlaku. Wybraliśmy dość wysokie Gorce i szczyt, na którym niedawno postawiono wieżę widokową i tutaj gdzie byliśmy jakiś czas temu, czyli Gorc. Szczyt przekracza o 28 metrów granicę 1200 i należy do tych większych wzniesień w paśmie jak i całej okolicy. Miejsce odwiedzamy po raz trzeci i tym razem spacerujemy sobie szlakiem co nazywa się „Wyrusz z nami w Gorce”. Zaczyna i kończy się on w tym samym miejscu w miejscowości Zasadne i mierzy niewiele ponad 10 kilometrów, chociaż według mapy ma coś około 8. Czytaj dalej…

6. Ořešník i Izera – Góry Izerskie

Zaciekawieni sąsiednimi górami, które widzieliśmy w poprzednim dniu ze Stogu Izerskiego i Smreka, postanowiliśmy je zobaczyć z bliska. Podczas wieczornej lektury, dowiedzieliśmy się, że takie dwie skały górujące nad pozostałymi wzniesieniami to szczyt Izera. Obejrzeliśmy przepiękne zdjęcia innych fotografów na Internecie i chcieliśmy zobaczyć to na własne oczy. Czytaj dalej…

7. Śnieżne Kotły i Szrenica – Karkonosze

Wyjścia na szlaki w Sudetach nigdy za wiele, wiec przejeżdżamy do miejscowości Jagniątków oddalonej od Karpacza o jakieś dziewiętnaście kilometrów. Zaparkowaliśmy naprzeciw kościoła na malutkim parkingu. Zabieramy plecaki i w drogę. Maszerujemy przez miejscowość za niebieskim i czarnym szlakiem. Za Tkacką Górą zostawiamy czarny i kontynuujemy za asfaltem idąc za niebieskim. Czytaj dalej…

8. Malý Rozsutec i Velký Rozsutec – Mała Fatra

Podczas różnych górskich wycieczek, tych bliższych i tych dalszych, widywaliśmy pasmo słowackiej Małej Fatry, która tak w sumie była dla nas po części jakimś marzeniem czy nawet wyzwaniem. Nie było do niej daleko, jednak nie mieliśmy szczęścia, żeby tam zagościć. Dopiero we wtorkowy poranek zdecydowaliśmy się na podróż za polską granicę, żeby na własne oczy przekonać się o cudach jakie możemy oglądać u naszych południowych sąsiadów. Czytaj dalej…

9. Czernica – Góry Bialskie

Góry Bialskie zawsze zachwycają nas pogodą. Bielice, ta spokojna wioska na końcu świata znowu wita nas mocno grzejącym słońcem. Wszystko to zachęca jeszcze bardziej żeby ruszyć w góry. Tym razem naszym celem jest zdobycie Czernicy i dopisanie kolejnej wieży widokowej do swojego konta. Czytaj dalej…

10. Giewont i Kasprowy Wierch – Tatry

Jeszcze we wtorkowy poranek nie pomyślałbym nawet o wyjściu w góry na beskidzkie trasy, a co dopiero o przemierzaniu, nieznanych dla nas do tej pory tatrzańskich szlaków. Za oknem było bezchmurnie, promienie słońca wpadały do pokoju, tak być nie może. Łapię za telefon i piszę do Angeliki, że jedziemy w następny dzień na Kasprowy Wierch. W godzinach popołudniowych pakuję do plecaka wszystkie potrzebne rzeczy: buty, mapę, aparat, polar i inne potrzebne rzeczy i wyruszam do towarzyszki wędrówki. Wyjazd zaplanowaliśmy na 2:30, żeby być jak najwcześniej na szlaku i spokojnie zwiedzić jak najwięcej naszych pięknych gór.

Macie jakieś swoje ulubiony trasy? Podzielcie się nimi w komentarzu pod spodem, a tak w ogóle to…

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.