Beskid Niski: Jaworze, wieża widokowa i zima w pełni

W górach zima w pełni. Przekonałem się o tym podczas wczorajszego poranka, gdy wybrałem się na krótką wycieczkę na pogranicza Beskidu Sądeckiego i Beskidu Niskiego na szczyt Jaworze, na którym znajduje się wieża widokowa. Dojście na górę można zaplanować od kilku stron. Najdłuższy jest zielony szlak z Grybowa, potem niebieski z Ptaszkowej i również niebieski z Boguszy, a dokładnie z Przełęczy nad Bacówką.

Mój szlak – ostatni z wymienionych prowadził chwilę po prostym, a następnie ostro piął się pod górę. Początkowo idzie się asfaltem między polami, a później wchodzi do lasu. Trasa jest nieprzetarta i nie idzie się zbyt łatwo. Wyjście zajmuje około godziny w warunkach zimowych. W jedną stronę to zaledwie 1500 metrów. Miałem znaleźć się tam o wschodzie słońca, jednak pochmurna pogoda sprawiła, że zobaczyłem tylko okoliczne wzniesienia, między innymi Ubocz, Kopiec i Czerszlę, a także krajobrazy Pogórza Rożnowskiego. Nic jednak nie może równać się z widokami jakie mieliśmy w tym miejscu 25 grudnia 2015 roku.

Korona Beskidu Niskiego: Na Jaworze z Grybowa długim zielonym szlakiem

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Beskid Niski: Wzgórze Franków i Cergowa
Kilka zdjęć z Beskidu Niskiego. Wzgórze Franków i okolice Dukli. Poniżej znajduje się Teodorówka - studencka chata SKPB Warszawa. Okazale prezentują się stamtąd Cergowa i Chyrowa. Wzgórze Franków wc...
Najłatwiejszy szlak na Cergową i nowa wieża widokowa
23.11.2018 | Drugi dzień wędrówki po Beskidzie Niskim. Na pierwszy plan idzie Cergowa, na której powstała niedawno wieża widokowa. Idziemy ścieżką, którą jeszcze nie wędrowaliśmy. Uważamy, że jest to ...
Odkrywamy Beskid Niski – Jaworze
Dzień, który rozpoczął się od bezchmurnego nieba i mocno świecącego słońca, nie mógł być przeznaczony na nic innego, niż wyjście w góry.  Zaraz po śniadaniu o godzinie dziewiątej zobaczyliśmy na mapę,...
Nasze ulubione szlaki w Beskidzie Niskim
Niedawno otrzymaliśmy pytanie odnośnie naszego ulubionego szlaku w Beskidzie Niskim. Jest to bardzo obszerne pasmo górskie, a my nie przeszliśmy go nawet w kilkunastu procentach, dlatego zasięg naszej...
Korona Beskidu Niskiego: Kanasiówka
Kanasiówka lub Baba to szczyt we wschodniej części Beskidu Niskiego mierzący 823 m n.p.m. Znajduje się tuż przy granicy ze Słowacją. Niedaleko w sąsiedztwie mamy już Bieszczady. Można powiedzieć, że i...