Beskid Wyspowy: Na Jaworz ścieżką z Hubertówki

Ruszamy na kolejny szlak. Pobliski Beskid Wyspowy i szczyt Jaworz. Dojeżdżamy, aż pod samą Hubertowkę pod Jaworzem. To właśnie przy tym urokliwym miejscu będzie rozpoczynała i kończyła się nasza wycieczka. Jest już godzina dość późna, bo 13 zwłaszcza jak na górską wyprawę. My mamy do przejścia jakieś 4 kilometry.

Hubertówka pod Jaworzem
Przed Hubertówką
Święty Hubert
Droga na wieżę widokową
Do góry
Tabliczki własnej roboty gospodarzy Hubertówki
Droga na szczyt

Ruszamy bez znakowanego szlaku prosto na wieżę widokową. Ten odcinek zajmuje nam niespełna 10 minut. Mijamy lasek, drewniane domy i wychodzimy pod okazałą drewnianą wieżą. Tam robimy chwilę przerwy i podziwiamy widoki. Nie ma co dużo mówić ale krajobrazy na Tatry, Gorce, Beskid Sądecki czy Pogórze Rożnowskie są wręcz wymarzone. Nie wychodzimy na najwyższe piętro tylko kierujemy się na szczyt Jaworz mierzący 925 metrów.

Idziemy od wieży z niebieskim szlakiem. Jest to odcinek szlaku długodystansowego, który biegnie z Tarnowa na Wielki Rogacz pod Radziejową. Zaczyna się trudniejsze podejście i po chwili możemy dziwić się co to za pomysł ze zniszczeniem szczytu. Kiedyś był tu przyjemny kopiec kamienia, a teraz to wszystko zostało rozrównane, a dodatkowo stanęła metalowa rurka z kolejnym oznaczeniem szczytu. Po co to robili to nie wiemy.

Droga na Jaworz
Szczyt
Jaworz zdobyty

Spotykamy tam turystów i wracamy drogą na przełaj. Jedno jest pewne, gdzieś wyjdziemy. Po ponad godzinie stajemy z powrotem pod drzwiami Hubertówki i jeszcze podziwiamy widoki na dalszą część Beskidu Wyspowego, Pogórza Wiśnickiego i Pogórza Rożnowskiego.

Widoki z gospodarstwa

Dziękujemy za przeczytanie. :) Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na Facebooku, TwitterzeGoogle+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie i polecajcie znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Beskid Wyspowy: Kuklacz i Łyżka z Siekierczyny
Po śniadaniu wielkanocnym zbieramy się i wyruszamy na stosunkowo krótką wycieczkę, ale za to dość przyjemną w Beskid Wyspowy. Przejeżdżamy przez Korzenną, Nowy Sącz, Chełmiec, Wysokie, Kaninę i skrę...
Beskid Wyspowy: Białowodzka Góra o zachodzie słońca
Dzisiejszy dzień był naprawdę przepiękny. Od samego rana świeciło słońce, chmur było jak na lekarstwo, a o zachodzie słońca mieliśmy cudowny spektakl. Beskid Wyspowy, a konkretnie Białowodzka Góra 6...
Beskid Wyspowy: Białowodzka Góra i wrześniowe inwersje
Zaczęła się jesień, a więc ta pora roku, na którą czeka wielu fotografów. W górach zaczyna robić się kolorowo, poranki bywają malownicze poprzez mgły zalegające w dolinach. Czasem zdarzy się tak, że w...
Szlak długodystansowy Brzeźnica – Łopuszna, etap 3: Jordanów – Rabka-Zdrój
Trzeci dzień na szlaku Brzeźnica - Łopuszna minął nam na przejściu odcinka z Jordanowa do Rabki-Zdroju. Mierzył on 21 kilometrów i prowadził przez Luboń Wielki. Szczyt ten słynie z jedynego schron...
Beskid Wyspowy: Przełęcz Gruszowiec – Śnieżnica w Nowy Rok
Tradycja musi zostać zachowana, dlatego jak w każdy pierwszy dzień Nowego Roku musimy być w górach. Tym razem na szlak ruszyłem sam i nie była to jakaś długa wyprawa. Postawiłem na spokojny rozruch, c...