Beskid Wyspowy: Na nieoznakowanym wzgórzu na Michalczowej

Ostatnio w sobotę odkryliśmy ciekawe miejsce w Beskidzie Wyspowym. Znajduje się ono na styku 3 gmin: Łososiny Dolnej, Iwkowej i Laskowej i trzech miejscowości: Michalczowej, Kątów i Sechnej. Widoki mamy z niego na każdą stronę, chociaż od strony wschodniej są ograniczone przez drzewa. Dobrze wygląda kierunek południowy i Pasmo Łososińskie z Jaworzem. Ciężko określić czy będzie tutaj stąd widać Tatry, bo mogą nam okoliczne wzniesienia zasłonić. Zobaczymy to przy dobrej przejrzystości.

Ogólnie to widoki w dzisiejszy poranek były ograniczone. W dole kotłowały się mgły i mało co było widać. W wyższych górach wyglądałoby to o wiele lepiej. My znajdowaliśmy się na jakimś 500-metrze. W najwyższym punkcie można znaleźć punkt pomiarowy. Nieco niżej prowadzi polna droga, którą ciężko przejechać samochodem, bo są spore koleiny. Pamiętam, że kilka miesięcy temu jechaliśmy tamtędy i było dobrze. Teraz przez deszczowe pogody ciężkie sprzęty ją zniszczyły. Jednak to nie problem, bo można dojechać kawałek dalej od strony Kątów, Michalczowej albo Sechnej. Zobaczcie poranek na zdjęciach. Najpierw start przy wiacie na Zakokoczu nad Kątami, a potem przejście w stronę Michalczowej do tego pięknego punktu widokowego. Od początku fajne widoki w stronę Pogórza Rożnowskiego i na Pasmo Szpilówki na Pogórzu Wiśnickim.

Na Zakokoczu. Widok w stronę Pogórza Rożnowskiego
Wiata na terenie gminy Iwkowa
Tutaj Kąty, a po prawej Pasmo Szpilówki na Pogórzu Wiśnickim

Bardzo dziękujemy za przeczytanie tego wpisu. Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na Facebooku, TwitterzeGoogle+, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie i polecajcie znajomym.

Rodzinnie w górach. Beskidzki Jaworz i Winnica Nowizny w jeden dzień
Po cudownym poranku na Pogórzu Rożnowskim, o którym możecie przeczytać tutaj - > Samochodem przez Pogórze Rożnowskie o 4 rano - ruszyliśmy na szlak Beskidu Wyspowego. Trasa Skrzętla-Rojów...
Wschód słońca na Wzgórzu Lipka w Rąbkowej
Wczoraj wybrałem się samotnie na Wzgórze Lipka górujące nad miejscowością Rąbkowa w gminie Łososina Dolna. Nie miałem zbytnio czasu, więc było to idealne miejsce, żeby oglądać wstający dzień. Dojech...
Jaworz – Beskid Wyspowy. Piękny poranek po długiej przerwie
Po długiej przerwie nadeszła okazja, żeby wybrać się na wschód słońca w Beskid Wyspowy na wieżę widokową pod Jaworzem. Ja na ostatnim poranku byłem w kwietniu, gdy wychodziłem na Koziarz w Beskidzie S...
Beskid Wyspowy: Zdobywamy kolejne szczyty: deszczowy Jaworz i Sałasz
Pierwszą wycieczkę w 2012 roku możemy uznać za udaną. Choć pogoda nam dziś nie sprzyjała to udało nam się zdobyć dwa szczyty: Jaworz i Sałasz. Do wędrówki wybraliśmy bardzo wymagającą trasę: Limanowa-...
Góry z dzieckiem: Pierwsza wspólna wycieczka | Jodłowiec Wielki
Mrozy ustąpiły, wreszcie zrobiło się ciepło i przyjemnie, dlatego po ponad miesiącu udało się wyjść na pierwszy mini górski spacer. Na pierwszy raz wybraliśmy wzgórze Jodłowiec Wielki znajdujące się w...