Czcimy tych, którzy w górach zostali, oglądając magiczny wschód słońca na Jaworzu

Któryś raz na Jaworzu, oglądając magiczny wschód słońca

Zanim udaliśmy się na groby bliskich, postanowiliśmy uczcić tych, którzy w górach zostali i wybraliśmy się na górski szlak w Beskid Wyspowy na pobliski Jaworz. Lekki przymrozek, fantastyczna przejrzystość i jesienne widoki stworzyły przepiękną kompozycję. Jaworz odwiedziliśmy po raz szósty czy siódmy, jednak wiemy, że nigdy nam się nie znudzi. Tego dnia Pani Jesień i majestatyczne Tatry były w roli głównej. Maraton wschód słońca trwał w najlepszy i nie zamierzał się kończyć.

Beskid Wyspowy: Na Jaworz ścieżką z Hubertówki
Ruszamy na kolejny szlak. Pobliski Beskid Wyspowy i szczyt Jaworz. Dojeżdżamy, aż pod samą Hubertowkę pod Jaworzem. To właśnie przy tym urokliwym miejscu będzie rozpoczynała i kończyła się nasza wyc...
Jaworz – Beskid Wyspowy. Piękny poranek po długiej przerwie
Po długiej przerwie nadeszła okazja, żeby wybrać się na wschód słońca w Beskid Wyspowy na wieżę widokową pod Jaworzem. Ja na ostatnim poranku byłem w kwietniu, gdy wychodziłem na Koziarz w Beskidzie S...
Beskid Wyspowy: Wiosenny Jaworz w zimowej scenerii
Pogoda na ten weekend zapowiadała się fantastycznie. Piętnaście stopni na minusie, mocno grzejące słońce, prawie jeden metr śniegu w tym paśmie i głód górskich wrażeń zadecydowały o zaplanowaniu wypra...
Samotna wyprawa na Jaworz w sobotni poranek
Rozpoczął się sierpień. Gdzie można lepiej rozpocząć miesiąc jak nie w górach ?. Tym razem sam, bez Angeliki wybrałem się na jedną z moich ulubionych gór, na Jaworz. W tym dniu wybieraliśmy się na w...
Beskid Wyspowy: Jaworz najwyższym szczytem Pasma Łososińskiego
Góra Jaworz mierząca 921 metrów jest najwyższym szczytem Pasma Łososińskiego. Kretówka, bo tak większość mieszkańców nazywa szczyt Beskidu Wyspowego, leży w pobliżu kilku wiosek takich jakich Żmiąca, ...