Główny Szlak Beskidu Sądeckiego, etap 9: Młodów – Piwniczna-Zdrój

Główny Szlak Beskidu Sądeckiego, etap 9: Młodów - Piwniczna-Zdrój

Ostatnie dni urlopu, ostatni dzień na Głównym Szlaku Beskidu Sądeckiego, ostatnie kilometry do mety. W nogach już około 200 kilometrów, odwiedzone prawie wszystkie najciekawsze miejsca w Beskidzie Sądeckim, a co najważniejsze – przekazanie informacji o Olivii Głębockiej dużej grupie osób.

Wyruszyliśmy z noclegu w Piwnicznej, bo tam nocowaliśmy. Szczerze to nie szukaliśmy niczego w Młodowie dlatego musieliśmy dzień wcześniej wrócić do kwatery. Udaliśmy się na rynek skąd co chwile odjeżdżają busy w rożnych kierunkach. Nie czekając długo wsiadamy do autobusu z tabliczką Nowy Sącz i przejeżdżamy kilka kilometrów do Młodowa. Od przystanku idziemy kilkadziesiąt metrów i skręcamy w lewo. Kontynuujemy trasę z dnia poprzedniego, więc kolor się nie zmienia. Dalej idziemy za ścieżką niebieską. Jest bardzo duszno. Dreptamy po ułożonych płytach. Mijamy ostatnie domy, wychodzimy coraz wyżej. Widoki są piękne. Idziemy dość żwawo, dlatego, że widzimy jak z jednej strony nadciągają gęste, ciemne chmury, a przy takiej duchocie szybko może wystąpić burza.

Marsz na Kordowiec z Młodowa
Beskid…
I te widoki

Dochodzimy do szczytu Kordowiec i zmieniamy szlak na czerwony. W pobliżu znajduje się prywatne górskie schronisko, znane jako Chata na Kordowcu. Można tam się zatrzymać na nocleg i herbatkę.

Kordowiec 762 m n.p.m.

Ostatnie podejścia na tej trasie pokonujemy w około 55 minut. Spokojnym dość tempem idziemy chwile przez las, chwile przez łąkę i docieramy na Niemcową.

Po drodze
Pamiątka po dawnej szkole podstawowej

Tutaj robimy pamiątkowe zdjęcia z naszym udziałem na jednym z ostatnich szczytów, leżącym na ponad 200-kilometrowym szlaku poprowadzonym po całym Beskidzie Sądeckim. Tutaj spotykamy turystów, którzy byli dzień wcześniej na Cyrli i widzieli się z nami. Oni tego dnia zmierzali na Przehybę, my zaś po kilku minutach ruszyliśmy do Chaty pod Niemcową. Coś tam nas do niej ciągnęło i zdecydowaliśmy, że musimy tam być:)

Flaga rajdowa
Na Niemcowej
Do końca już niedługo

Po przyjściu chatkowy ciepło nas przyjął herbatką i ciasteczkami. Miał dla nas czas choć obsługiwał dużą grupę turystów przyjezdnych spoza Beskidu Sądeckiego. Przybiliśmy pieczątki do naszej książeczki i zjedliśmy tutaj też śniadanie. My w zamian za gościnność daliśmy cukier i herbatę w torebkach. Nam już się nie przyda, a chatkowy będzie miał, żeby poczęstować innych turystów.

Gościnność chatki
Chatka pod Niemcową
Tuż obok

Niestety czas mijał i musieliśmy ruszyć dalej. Kierowaliśmy się już za znakami koloru żółtego. Przechodząc w okolicy Kamiennego Gronia natrafiliśmy na worek śmieci, leżał sobie i w najbliższej odległości leżały także śmieci. Co daliśmy radę to pozbieraliśmy, ale za dużo się nam nie zmieściło do plecaka wypełnionego po brzegi. Niestety tak w górach nie może być, ktoś kto przynosi jednak ten worek powinien być odpowiedzialny i dopilnować co się z nim dzieje, ewentualnie znieść go do miejscowości, gdzie zostanie zabrany tam gdzie powinien leżeć.

Właśnie tam 🙂
Kamienny Groń 758 m n.p.m.

W dobrym humorze zeszliśmy do miejscowości Piwniczna- Zdrój, gdzie zakończyliśmy Główny Szlak Beskidu Sądeckiego, będąc pierwszymi osobami, którym się to udało. Liczymy, że kolejni turyści ruszą naszymi śladami. Rozprowadziliśmy po całym Beskidzie 3 kg ulotek i wizytówek z informacją o Olci i jej chorobie, zostawiając je w schroniskach, chatach, a także rozdając spotkanym ludziom na naszej drodze przez te 9 dni.

Ostatni dzień wędrówki Głównym Szlakiem Beskidu Sądeckiego dla Olivii Głębockiej zakończył się. Cały czas można pomóc dziewczynce przez wpłatę dowolnej kwoty pieniędzy na jej konto 26 8805 0009 0018 7596 2000 0080 z dopiskiem „Olivia Głębocka”.

Młodów Szlak niebieski(ścieżka niebieska) Kordowiec (762 m n.p.m.) Szlak czerwony Niemcowa (1001 m n.p.m.) szlak Piwniczna-Zdrój

Punkty do książeczki GOT PTTK – 16 punktów

* Młodów – Niemcowa 11 punktów
* Niemcowa – Piwniczna-Zdrój 5 punktów