Góra Zborów – magiczne miejsce na Jurze

Góra Zborów to miejsce magiczne. Mogliśmy się o tym przekonać dzień po przyjeździe na Jurę Krakowsko-Częstochowską. O wchodzie słońca w tym miejscu myśleliśmy już podczas przejścia Szlakiem Orlich Gniazd. Pogoda zapowiadała się znakomicie, a słońce wstawało o 7:20. Skaliste wzgórze jest świetnym punktem widokowym, na którym znajdują się liczne jaskinie i miejsca wspinaczkowe. W zachodniej części rezerwatu, u podnóża Góry Zborów znajduje się Jaskinia Głęboka – jedyna w północnej części Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej jaskinia udostępniona do turystycznego zwiedzania.

Parking pod Górą Zborów: Samochód można zostawić przy Centrum Dziedzictwa Przyrodniczego i Kulturowego Jury. Tam znajduje się główny parking do Jaskini Głębokiej. Można zatrzymać się także przy drodze tuż numer 792 na poboczu przy czerwonym i zielonym szlaku. Darmowe mapy terenu znajdziesz tutaj

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Skały Rzędkowickie i Związek Gmin Jurajskich
Skały Rzędkowickie to malownicza grupa skalna, będąca jedną z największych i najpiękniejszych na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Nazwa pochodzi od pobliskiej miejscowości Rzędkowice. Skały cieszą się...
Jura Krakowsko-Częstochowska: Pustynia Siedlecka
Pustynia Siedlecka to ostatni punkt na naszej mapie Jury Krakowsko-Częstochowskiej w tym dniu. Po Strażnicy w Suliszowicach, Strażnicy w Przewodziszowicach i Bramie Twardowskiego udaliśmy się na Pusty...
Wzgórze 502 – mekka wspinaczy skałkowych
Ostatnie godziny na Jurze chcemy wykorzystać do maksimum. W naszych planach jeszcze odwiedziny dość ciekawego miejsca jakim jest Wzgórze 502. Jest to pomnik przyrody, który składa się z kilku formacji...
Jura Krakowsko-Częstochowska: Dolina Bolechowicka i Dolina Kobylańska
19 września mieliśmy przyjemność odwiedzić po raz kolejny w tym roku Jurę Krakowsko-Częstochowską. Tym razem były to dolinki podkrakowskie, a w nich przede wszystkim Dolina Bolechowicka i Dolina Kobyl...
Szlak Warowni Jurajskich, etap 4: Wolbrom – Ojców
Od samego poranka pogoda taka, że nawet z łóżka wychodzić się nie chce. Dlatego za wcześnie nie wstajemy, tylko punktualnie o godzinie 5:30. Za godzinkę przewidziane mamy śniadanie w naszej kwaterze...