Góry z dzieckiem: Pierwsza wspólna wycieczka | Jodłowiec Wielki

Mrozy ustąpiły, wreszcie zrobiło się ciepło i przyjemnie, dlatego po ponad miesiącu udało się wyjść na pierwszy mini górski spacer. Na pierwszy raz wybraliśmy wzgórze Jodłowiec Wielki znajdujące się w Beskidzie Wyspowym, gdzie dojechać można samochodem i przespacerować się po jego grzbiecie. Spędziliśmy tam 30 minut. Przez około 2 tygodnie werandowaliśmy Maję w domu po kilka minut przy otwartym oknie, żeby co nieco się przyzwyczaiła do chłodnego powietrza.

Na samą górę samochodem nie dotarliśmy Zostawiliśmy go na poboczu przy lasku. Biegnie tam niebieski szlak – odcinek szlaku długodystansowego Tarnów – Wielki Rogacz w Beskidzie Sądeckim. Wózek spakowaliśmy do samochodu tak, że gondola poszła na przednie siedzenie, a dół do bagażnika. Angelika z Mają zawsze podczas jazdy samochodem siedzą z tyłu. Do plecaka wzięliśmy pieluszki, chusteczki i krem. To jest nasze takie minimalne wyposażenie, które zawsze musimy mieć jeśli jedziemy gdzieś z dzieckiem. Butelki nie potrzebujemy, ponieważ Angelika karmi piersią, także jedzenie Maja ma zapewnione w każdej chwili. Na razie będziemy podróżować z wózkiem jednak już niedługo planujemy zacząć korzystać z chusty.

Jodłowiec Wielki znajduje się 15 minut od naszego domu, dlatego to była krótka wycieczka. Jest to wzgórze w Beskidzie Wyspowym w Paśmie Łososińskim, w zakończeniu bocznego, północno-wschodniego grzbietu. Sąsiaduje z Pogórzem Rożnowskim o czym możemy się przekonać przekraczając przełęcz świętego Justa. Jodłowiec jest tylko częściowo zalesiony. Dużą część stoków zajmują pola uprawne i zabudowania miejscowości Świdnik

O wyjątkowości Jodłowca można się przekonać będąc tam o wschodzie słońca. Jeśli się uda to za szczytem Chełm pokażą nam się Tatry. Widoczny jest także Beskid Sądecki i Beskid Niski. Pamiętam jak chodząc do gimnazjum w Łososinie Dolnej chodziliśmy na wzgórze co roku, gdy było święto szkoły. Jest to idealne miejsce na pierwszy spacer z dzieckiem i my zamiast chodzić drogą koło domu będziemy wybierać miejsca ciekawe, do których można dojechać wózkiem bez żadnych problemów. A takie miejsca już niedługo będzie można obejrzeć w kolejnych wpisach.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.