Jesień w Pieninach i październikowy Wąwóz Homole

Październik zbliża się ku końcowi. Jeden z ostatnich dni tego miesiąca wykorzystujemy na wycieczkę w Pieniny, żeby zwiedzić nasz główny cel – Wąwóz Homole. Wybieramy celowo pochmurny dzień, żeby poznać to piękne miejsce w tajemniczej odsłonie. Do tej pory byliśmy tam raczej podczas pogodnych dni, a teraz było deszczowo i mgliście.

26 października, od samego poranka pogoda nie zachęcała do czegokolwiek. Najlepiej w ogóle nie wstawać z łóżka, tylko zakopać się pod kołdrą z jakąś dobrą książką. Ewentualnie zająć się pracą, ale nie samą pracą człowiek żyje i musi też od czasu do czasu ruszyć na szlak. Wąwóz Homole poza sezonem to idealne miejsce i na przyjemny spacer i na odpoczynek nad potokiem Kamionka. W sezonie może być tam trochę tłoczno. My w ciągu około 2 godzin pobytu w tym miejscu spotkaliśmy 6 osób.

Gdzie zaparkować auto przy Wąwozie Homole?

Parkingów w Jaworkach jest kilka. Głównie trzeba liczyć na miejsce przed domami gospodarzy, którzy za kilka złotych pozwolą zostawić na posesji samochód. Jest także jeden obszerny parking po prawej stronie. W październiku płatny od godziny 10 i kosztuje 3 złote za pierwszą godzinę i 2,50 za kolejną.

Bilet wstępu do Wąwozu Homole

Podobno w sezonie aby wejść na teren Wąwozu Homole trzeba zapłacić 1,50 zł. Nie wiem czy jest to sprawdzona informacja, ale my ani w sezonie ani poza nim nigdy nic nie płaciliśmy. W budce przy wejściu można spotkać starszą panią, która sprzedaje gazetki, a jak pytaliśmy w czerwcu o bilet wstępu to powiedziała, że nic się nie płaci.

Wrócić na parking w Jaworkach czy iść dalej na Wysoką?

Przechodząc przez Wąwóz Homole można kontynuować wycieczkę i iść na najwyższy szczyt Pienin, czyli Wysoką, a potem np. na Durbaszkę lub Palenicę. Można również wrócić tym samym szlakiem na parking przez wąwóz lub wydłużyć nieco powrót i przejść przez Szałas Bukowinki. Propozycja wycieczki przez Wąwóz Homole dostępna poniżej.

Pieniny: Jaworki – Wąwóz Homole – Wysoka – Durbaszka – Jaworki

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Powitanie lata w Pieninach – Wysoka
Pierwszy, ubrany w piękną pogodę dzień lata, postanowiliśmy spędzić na pienińskim szlaku i zdobyć kolejny ze szczytów należących do Korony Gór Polski. Wysoka - najwyższy szczyt Pienin, nie jest tak po...
Pieniny: Krościenko nad Dunajcem – Sokolica i wschód słońca przy sosence
Od dawna chodził za mną pomysł wschodu słońca w Pieninach na Sokolicy i właśnie dzisiaj go postanowiłem zrealizować. Wybrałem się wczesnym rankiem do Krościenka nad Dunajcem skąd miałem startować ziel...
Korona Gór Polski: Jaworki – Schronisko pod Durbaszką – Wysoka – Jaworki
Koronę Gór Polski postanowiliśmy zdobywać od nowa. Po raz pierwszy 28 szczytów skolekcjonowaliśmy do 2016 roku. Teraz od roku 2018 zerujemy naszą listę zdobytych wszystkich wniesień i ten rok zaczynam...
XXXIV Turystyczny Rajd Bestrampek – relacja i zdjęcia
Nadszedł długo wyczekiwany 30 maj bieżącego roku, w którym to miał się odbyć szkolny rajd z kilkunastoletnią historią. To było już 34. spotkanie na szlaku uczniów sądeckiego ekonoma podczas "Rajdu...
Pieniny: Z dziećmi na Trzy Korony z Krościenka nad Dunajcem
Niedziela, 02.07.2017. Dzień wolny więc możemy ruszyć na szlak. Zabieramy w góry dzieciaki - Kamila i Sebastiana od siostry Angeliki i mamy nadzieję, że będzie chciało im się iść. Wybieramy Pieniny i ...