Jura Krakowsko-Częstochowska: Noclegi i sklepy na Szlaku Warowni Jurajskich

Tak jak w ubiegłym roku pisaliśmy o sklepach i noclegach znajdujących się na Szlaku Orlich Gniazd tak teraz postanowiliśmy te praktyczne informacje przedstawić odnośnie Szlaku Warowni Jurajskich, który przeszliśmy w kwietniu tego roku. Na mapach często nie mamy zaznaczonych miejsc noclegowych i sklepów spożywczych, dlatego postaramy się zrobić taki mały przewodnik z tym związany. I znowu może się wydawać, że Jura Krakowsko-Częstochowska jest dobrze „wyposażona” w sklepy i kwatery. A czy faktycznie tak jest?

Startujemy od północy czyli miasteczka Mstów, z którego my zaczynaliśmy. Będziemy wypisywać miejscowości tak jak biegnie szlak jeśli coś tam się znajduje. I też nie będziemy odchodzić od szlaku po kilka kilometrów tylko wypiszemy te sklepy i noclegi, które są bezpośrednio na szlaku lub tuż obok.

* Mstów. Sklepów bardzo dużo, od małych w rynku po większe markety. Nocleg też się znajdzie.

* Turów Dolny. Sklep 100 metrów od szlaku za torami kolejowymi.

* Siedlec. Kilka pensjonatów, PTSM, 3 sklepy przy szlaku. My spaliśmy w agroturystyce u Michalika. Dobre warunki. Kuchnia do dyspozycji, łazienka na korytarzu. Sklep pod domem. 35 złotych / osoba.

* Łutowiec. Nocleg i zaraz obok mały sklepik z najpotrzebniejszymi rzeczami.

* Ogorzelnik. Sklep.

* Zdów. Sklep 100 metrów od szlaku za przystankiem.

* Podlesice. Największy wybór miejsc noclegowych i 2 małe sklepy.

* Blanowice. Sklep po lewej stronie.

* Zawiercie. OSIR, w którym nocowaliśmy – 60 złotych / osoba i bardzo dużo sklepów. Zaraz obok między innymi Biedronka czy Żabka.

* Ogrodzieniec. Dużo sklepów i noclegów.

* Podzamcze. Dużo sklepów i noclegów.

* Smoleń. Agroturystyka pod wyciągiem.

* Wolbrom. Kilka noclegów i sklepów. Spaliśmy w hotelu Klimtówka – 99 złotych / osoba.

* Budzyń. Sklep.

* Glanów. Sklep.

* Małaszyce Dolne. Sklep.

*  Grodzisko, Ojców. Sklep w sezonie jest jeden za Muzeum PTTK. Nie wiadomo kiedy tam jest według nich sezon, bo cały czas zamknięte. Noclegów jest kilka. Spaliśmy w pokojach gościnnych. Cena ? 35 zł/os. Internet, łazienka na korytarzu, wyposażona kuchnia. Mieliśmy już tam nie wracać z ogólnych powodów, ale nie chciało nam się szukać czegoś innego na jedną noc.

*  Dolina Będkowska. Noclegi.

*  Brzezinka. Sklep.

*  Rudawa. Sklepy.

Tak to mniej więcej wygląda jeśli nas pamięć nie myli. Sklepów jest wystarczająco, jednak jeśli ktoś planuje noclegi w powyższych miejscowościach to musi dobrze rozplanować swoją podróż.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na Facebooku, InstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.