Jura Krakowsko-Częstochowska: Noclegi i sklepy na Szlaku Warowni Jurajskich

Tak jak w ubiegłym roku pisaliśmy o sklepach i noclegach znajdujących się na Szlaku Orlich Gniazd tak teraz postanowiliśmy te praktyczne informacje przedstawić odnośnie Szlaku Warowni Jurajskich, który przeszliśmy w kwietniu tego roku. Na mapach często nie mamy zaznaczonych miejsc noclegowych i sklepów spożywczych, dlatego postaramy się zrobić taki mały przewodnik z tym związany. I znowu może się wydawać, że Jura Krakowsko-Częstochowska jest dobrze „wyposażona” w sklepy i kwatery. A czy faktycznie tak jest?

Startujemy od północy czyli miasteczka Mstów, z którego my zaczynaliśmy. Będziemy wypisywać miejscowości tak jak biegnie szlak jeśli coś tam się znajduje. I też nie będziemy odchodzić od szlaku po kilka kilometrów tylko wypiszemy te sklepy i noclegi, które są bezpośrednio na szlaku lub tuż obok.

* Mstów. Sklepów bardzo dużo, od małych w rynku po większe markety. Nocleg też się znajdzie.

* Turów Dolny. Sklep 100 metrów od szlaku za torami kolejowymi.

* Siedlec. Kilka pensjonatów, PTSM, 3 sklepy przy szlaku. My spaliśmy w agroturystyce u Michalika. Dobre warunki. Kuchnia do dyspozycji, łazienka na korytarzu. Sklep pod domem. 35 złotych / osoba.

* Łutowiec. Nocleg i zaraz obok mały sklepik z najpotrzebniejszymi rzeczami.

* Ogorzelnik. Sklep.

* Zdów. Sklep 100 metrów od szlaku za przystankiem.

* Podlesice. Największy wybór miejsc noclegowych i 2 małe sklepy.

* Blanowice. Sklep po lewej stronie.

* Zawiercie. OSIR, w którym nocowaliśmy – 60 złotych / osoba i bardzo dużo sklepów. Zaraz obok między innymi Biedronka czy Żabka.

* Ogrodzieniec. Dużo sklepów i noclegów.

* Podzamcze. Dużo sklepów i noclegów.

* Smoleń. Agroturystyka pod wyciągiem.

* Wolbrom. Kilka noclegów i sklepów. Spaliśmy w hotelu Klimtówka – 99 złotych / osoba.

* Budzyń. Sklep.

* Glanów. Sklep.

* Małaszyce Dolne. Sklep.

*  Grodzisko, Ojców. Sklep w sezonie jest jeden za Muzeum PTTK. Nie wiadomo kiedy tam jest według nich sezon, bo cały czas zamknięte. Noclegów jest kilka. Spaliśmy w pokojach gościnnych. Cena ? 35 zł/os. Internet, łazienka na korytarzu, wyposażona kuchnia. Mieliśmy już tam nie wracać z ogólnych powodów, ale nie chciało nam się szukać czegoś innego na jedną noc.

*  Dolina Będkowska. Noclegi.

*  Brzezinka. Sklep.

*  Rudawa. Sklepy.

Tak to mniej więcej wygląda jeśli nas pamięć nie myli. Sklepów jest wystarczająco, jednak jeśli ktoś planuje noclegi w powyższych miejscowościach to musi dobrze rozplanować swoją podróż.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na Facebooku, InstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Angelika i Mateusz :)

Szlak Warowni Jurajskich, etap 2: Siedlec – Zawiercie
Budzimy się w agroturystyce w Siedlcu po godzinie 4. Jesteśmy już spakowani prawie do końca, tylko skorzystać z łazienki i ruszyć do przodu. Do Siedlca dotarliśmy z Mstowa w poprzednim dniu, tak wię...
Na najładniejszym szlaku Beskidu Wyspowego. Z Wilczyc na Jasień i Kutrzycę kolorem zielonym
Do dnia dzisiejszego wspominamy i zachwycamy się zielonym szlakiem z Wilczyc na Jasień i Kutrzycę. Wiele szlaków zwiedziliśmy w Beskidzie Wyspowym i dopiero ten zachwycił nas najbardziej. Trasa w...
Szlak Warowni Jurajskich, etap 5: Ojców – Rudawa
Nadszedł ostatni dzień naszej wędrówki Szlakiem Warowni Jurajskich. Po ostatnich dwóch deszczowych dniach zaczyna nas brać lekkie przeziębienie. Po spokojnej nocy, na szlaku jesteśmy już po godzinie 5...
Pogórze Spisko-Gubałowskie: Przełęcz nad Łapszanką i Gliczarów Górny
15.10.2017 - niedzielny poranek, godzina 6:00 - dojeżdżamy do Gliczarowa Górnego na godzinę przed wschodem słońca. Rozglądając się nie widać nic. Wszystko szczelnie zakryte mgłami i chmurami. Nic nie ...
Tatry: Gęsia Szyja idealnym pomysłem dla początkujących
Pytacie nas o jakieś ciekawe miejsce z pięknymi widokami w Tatrach niebędące Morskim Okiem, Doliną Chochołowską i Doliną Kościeliską, które będzie odpowiednie dla osób początkujących. Od razu do głowy...