Karkonosze: Sobieszów – Ostrosz – Trzmielak – Skarbczyk

Czasami jest tak, że plany trzeba zmienić będąc w podróży. Tak właśnie było dzisiaj 13.06.2018, gdy mieliśmy zaplanowane przejście szlakiem do Zamku Chojnik, a musieliśmy w połowie trasy zawrócić z powodu pogarszającej się pogody. Wędrówka z dzieckiem to inna bajka. Jakbyśmy szli sami to deszcz nie stanowiłby dla nas żadnego problemu. Jak chodzimy z Mają to lepiej odpuścić niż potem chodzić po lekarzach z powodu choroby. Tak właśnie było dzisiaj, ale zacznijmy od początku.

Ze Szklarskiej Poręby przejeżdżamy do Sobieszowa – dzielnicy Jeleniej Góry, w którym zostawiamy samochód. Jest tam sporo parkingów, ze względu na obecność nad miejscowością Zamku Chojnik. Wszyscy na tym korzystają i tworzą parkingi, nawet przed własnymi domami. Duży darmowy parking jest kilometr od wejścia na szlak. Im bliżej zamku tym parking droższy, bo po 10 złotych. W centrum miejscowości postój można złapać już po 5, 7 czy 8 złotych. My zatrzymujemy się pod sklepem zaraz przy szlaku czerwonym, czarnym i niebieskim. Tam płacimy 7 złotych i ruszamy na szlak. Pogoda nie zapowiada się najgorsza. Jest ciepło i pochmurno.

Wchodzimy na niebieski szlak i idziemy chwilę ulicami miasteczka. Po 15 minutach jesteśmy już w lesie widząc po lewej stronie na wzgórzu górujący zamek. Maszerujemy przez las cały czas zdobywając wysokość. Mijamy pojedyncze, bezimienne skałki. Zdobywamy Ostrosz, Trzemiak i Skarbczyk, przy którym kończymy nasze podejście. Tam jest kilka formacji skalnych przyciągających uwagę. Zaczyna kropić więc od razu podejmujemy decyzję, żeby wrócić. Dalsza trasa miała prowadzić Doliną Choińca na Zamek Chojnik i do Sobieszowa, jednak wybraliśmy najszybszą trasę powrotną i wróciliśmy kolorem niebieskim do samochodu.

Jak dojść na Zamek Chojnik?

Tym razem nie udało nam się dotrzeć do Zamku Chojnik, jednak jak jesteś ciekawy jak tam jest koniecznie przeczytaj poniższy wpis. Tam są zdjęcia i trasa dojściowa do obiektu. Jak dojść na Zamek Chojnik – przeczytaj

Godziny otwarcia Zamku Chojnik

• listopad – marzec
    10:00 – 16:00
    (nieczynne w poniedziałki)
  • kwiecień – czerwiec, wrzesień – październik
    10:00 – 17:00
  • lipiec – sierpień
    10:00 – 18:00

Ile kosztuje bilet wstępu do Zamku Chojnik?

• normalny – 6 zł
  • dzieci, uczniowie, studenci – 5 zł
  • emeryci i renciści – 4 zł
  • parking  5 – 10 zł
  • wejście do Karkonoskiego Parku Narodowego:
    6 zł/normalny
    4 zł/ulgowy

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.