Korona Gór Polski: Biskupia Kopa

Biskupia Kopa

Ostatni dzień w Sudetach spędziliśmy w Górach Opawskich. Czas przeznaczyliśmy na wyjście na Biskupią Kopę. Na szczycie znajduje się wieża widokowa, z której rozpościerały się piękne widoki. Po 11 dniach zakończyliśmy naszą przygodę i trochę żal było wracać do domu.

Wyruszyliśmy czerwonym szlakiem z miejscowości Jarnołtówek. Jest to bardzo dobre miejsce na bazę noclegową. Szlak rozpoczyna się w centrum miejscowości w pobliżu sklepu. Najpierw trasa biegnie po drodze asfaltowej, a potem odbija w prawo na leśną. Po 20 minutach wchodzimy do lasu i wędrujemy mozolnie na szczyt. Po drodze dochodzimy do szczytu Grzebień (768 m), z którego już coś możemy zobaczyć.

Grzebień (768 m)

Tutaj spotkaliśmy pierwszych turystów. Tego dnia na szlaku było ich sporo. Ruszyliśmy w kierunku Biskupiej Kopy (890 m). Po kamienistej ścieżce udało się wdrapać na sam wierzchołek. W połowie trasy można skręcić do schroniska, jednak my chcieliśmy najpierw dotrzeć na sam szczyt.

Biskupia Kopa (890 m)

Kupiliśmy bilety u czeskiego opiekuna wieży i wyszliśmy na samą górę. Widoki z niej są naprawdę piękne. Dobrze, że pogoda się udała.

Na Biskupiej Kopie (890 m)

Po kilkunastu minutach zeszliśmy z wieży a, że robiło się tłoczno to zebraliśmy się do zejścia. Teraz kierowaliśmy się do schroniska PTTK pod Biskupią Kopą. Wcześniej jednak dotarliśmy do Krzyża Pojednania i przeczytaliśmy słowa będącego tutaj Jana Pawła II – „W górach zawsze byliśmy wolni”.

Krzyż Pojednania

Potem schodziliśmy ostro w dół. W schronisku byliśmy około 11 i nie spodziewaliśmy się takiego widoku. Tłumy ludzi opanowały cały budynek, wszystkie pobliskie ławki i miejsca do siedzenia :). Ciężko było znaleźć dla siebie jakiś kąt.

Schronisko PTTK pod Biskupią Kopą

Od obiektu do Jarnołtówka prowadzi taka droga, dlatego możemy spotkać tutaj wiele osób.

Droga do schroniska

Gdy dochodziliśmy już do samochodu, który zostawiliśmy w swojej kwaterze, to wcześniej minęliśmy kobietę z mężem i dzieckiem w wózku. Kobieta patrząc najpierw na nasze buty przeszyła nas wzrokiem, a w głowie miała pytanie, jak można w takich butach chodzić po górach. Przygotowaliśmy się do długiej podróży do domu, pożegnaliśmy się z właścicielką i wyruszyliśmy w podróż.

Trasa Jarnołtówek - Kąty
Trasa Jarnołtówek – Kąty 310 km

Mapka poglądowa

Góry Opawskie - Biskupia Kopa (890 m)
Góry Opawskie – Biskupia Kopa (890 m)

Punkty do książeczki GOT PTTK – 15 punktów
Jarnołtówek – Biskupia Kopa 9 punktów
Biskupia Kopa – Rozdroże pod Kopą 1 punkt

9 thoughts on “Korona Gór Polski: Biskupia Kopa

1. Widzę tę górę ze swej miejscowości,jest około 20km,patrząc
    na wprost,widzę ją codziennie,ale dopiero teraz mając 66lat
    wybraliśmy się z żoną i dwojga wnucząt na tę górę w maju.
    Pogodę mieliśmy bardzo dobrą do wędrówek po górach,mieliśmy kijki i spacerkiem dotarliśmy na szczyt góry.
    Trasa leśna od czasu do czasu leśna polanka,malowniczy widok z góry na okolicę.Z wieży widać naszą miejscowość Wójcice.
    Odpoczynek na ławce pod wieżą ,zjedliśmy kanapki i napoje
    wzięte z domu.Pamiętajcie idąc w góry na wycieczkę zawsze
    zabierajcie ze sobą kanapki napoje,kijki i telefon komórkowy. Zeszliśmy do schroniska tu był następny
    jedno godzinny odpoczynek ,a następnie zejście do
    miejscowości Jarnołtówek gdzie mieliśmy samochód.
    W drodze powrotnej dzieci mówiły o pięknych widokach na trasie górskiej i widoki z wieży widokowej.
    Zachęcam do wędrówki na Kopę Biskupią wszystkich ludzi
    w różnym wieku ponieważ trasa choć górska to jest bardzo
    dogodna i nie sprawia trudności. Witold.

2. Są i nasze rejony! 🙂 Jeżeli jeszcze kiedyś zawitacie w ten zakątek Sudetów, polecamy wejście Głównym Szlakiem Sudeckim od Pokrzywnej i zejście szlakiem zielonym doliną Bystrego Potoku. Będzie znacznie bardziej wymagająco, ale za to również znacznie ciekawiej. Zresztą po tegorocznej kampanii walki z kornikiem polskie Góry Opawskie znacznie zmieniły charakter. Całe stoki Grzebienia, Biskupiej i Srebrnej Kopy czy Zamkowej Góry są wycięte. Jest trochę smutnawo, ale za to o wiele bardziej widokowo niż 2-3 lata temu. Zapraszamy!

1. No tak. Knajp, wylegujących się na leżakach foczek oraz sali dansingowych to tam nie ma. Nudy. Same góry. Proponuję pojechać do Warszawy i siedzieć na rynku Starego Miasta. Tam będzie na pewno weselej.