Skopiec – Góry Kaczawskie. Najkrótszy szlak – opis i mapa

Góra Skopiec jest najwyższym szczytem Gór Kaczawskich do Korony Gór Polski o wysokości 724 m n.p.m. Najwyższa ogólnie jest sąsiednia Folwarczna lub Okole – to zależy, kogo słuchać. Nie powala on walorami turystycznymi i jest całkowicie zalesiony. Kiedyś turyści musieli wiele razy błądzić, żeby doszukać się najwyższego punktu, teraz wzniesienie jest dobrze oznaczone i wiadomo, w którym miejscu zrobić sobie odpowiednie zdjęcie do książeczki.

• Na wycieczkę na tę górę Sudetów warto przeznaczyć około 60 minut,
  • Najłatwiejsza droga prowadzi z Przełęczy Komarnickiej,
  • Wysokość szczytu to zaledwie 724 m n.p.m.,
  • Przy okazji warto zdobyć szczyt Baraniec i szczyt Folwarczna. Poniżej znajdziesz link do osobnego wpisu na naszym blogu,
  • Trasy na wycieczki po okolicy nie są trudne,
  • Na górze znajduje się pieczątka,
  • Widoki w tych górach są ograniczone przez drzewa,
skopiec

Góra Skopiec – najwyższy szczyt Gór Kaczawskich należy do Korony Gór Polski

Góry Kaczawskie są miejscem, które turystów nie widują zbyt często. Wyjątkiem jest Skopiec – szczyt Korony Gór Polski, ale to tylko w większości od strony wioski Komarno, gdzie do szczytu mamy coś około 20 minut. Mówię tak z własnego doświadczenia, gdy 100 razy patrzyliśmy na mapę, bo dojście na Skopiec, jak i droga do niego nie była oznaczona. Wiedzieliśmy tylko jak mniej więcej tam trafić. Teraz prowadzi tam wydeptana ścieżka, a na górze mamy oznaczenia w postaci tabliczek. My byliśmy tam w 2014 roku i teraz do 2022 roku wiele się tam zmieniło. Korona Gór Polski przyciąga turystów, chociaż to najłatwiejsza droga na ten szczyt Sudetów.

Opis szlaku na Skopiec z Komarna – parking na Przełęczy Komarnickiej

Na Skopiec zaplanowaliśmy wyjście z górnej części miejscowości Komarno. Podjechaliśmy za szlakiem żółtym, aż do miejsca, gdzie kończy się asfaltowa droga i tam na poboczu zostawiliśmy samochód. Od początku widzieliśmy szczyt Baraniec i trasę do niego.

Ruszyliśmy szlakiem żółtym w stronę Skopca. Wyjście drogą nie jest jakieś skomplikowane, a na sam szczyt nie prowadzi żaden szlak, ale postaram się dokładnie wyjaśnić co i jak. Po około 5 minutach doszliśmy do takiego kolorowego drzewa, na którym są zawieszone różnego rodzaju buty. To Przełęcz Komarnicka.

skopiec

Jak dojść na górę Skopiec z Komarna, żeby się nie zgubić?

Następnie szliśmy za niebieskim szlakiem drogą najbardziej na prawo za niebieskim szlakiem, czyli tak jakby naprzeciwko tego drzewa. Po jakichś 20 minutach marszu doszliśmy na Przełęcz pod Barańcem i poszliśmy w lewo. Minęliśmy Baraniec i kolejna góra do korony stała przed nami otworem. Podchodzimy pod las i na drugim drzewie będzie tabliczka, że na Skopiec w lewo, a dalej na punkt widokowy.

Mapa trasy turystycznej i szczyt Kopiec – możesz podążać naszym opisem szlaku

Po 20 minutach doszliśmy na najwyższy szczyt Gór Kaczawskich w Koronie Gór Polski i ujrzeliśmy kopiec z kamieni i znaki z napisem Skopiec. Jeśli pójdziesz ze szlakiem dalej, to dojdziesz na punkt widokowy na okoliczne góry Sudetów. Warto tam przedłużyć wycieczkę. Naszym tempem dojście ze szczytu na punkt widokowy to około 5 minut.

Wróciliśmy na start tym samym szlakiem, dokładnie mierząc i analizując dojście, żeby dokładnie przekazać trasę wszystkim, którzy dopiero ruszą na szczyt. Zobacz naszą trasę na mapie turystycznej poniżej.

Szlaki na górę Skopiec – jak zaplanować wycieczkę?

Na najwyższy szczyt Gór Kaczawskich do KGP nie wyjdziemy znakowanym szlakiem, jednak w jego pobliże dostaniemy się szlakiem:

1. żółtym z Komarna – 3,2 km, 1:15 h,
  2. niebieskim z Przełęczy Komarnickiej – 700 metrów, 15 minut,
  3. żółtym z Wojcieszowa – 5,4 km, 2:00 h,
  4. niebieskim z Radomierza – 6,5 km, 2:10 h ,
  5. niebieskim z Łysej Góry 7,4 km, 2:25 h.
  • Parkingi: W Komarnie, Radomierzu i Wojcieszowie przy kościele.
  • Pieczątka: Na Skopcu w skrzynce znajdziemy pieczątkę i inne skarby.

A jeśli zdobywasz inne szczyty Sudetów do Korony Gór Polski, to zapraszamy do specjalnego wpisu poświęconemu KGP. Także do wycieczki na sąsiednie szczyty: Skalnik w Rudawach Janowickich oraz Śnieżkę w Karkonoszach.

Gdzie iść dalej?

My po zdobyciu Skopca poszliśmy na Baraniec, a później na Folwarczną. Folwarczna to najwyższy szczyt Gór Kaczawskich. Możesz podążać naszym szlakiem. Przygotowaliśmy specjalnie osobny wpis na naszym blogu. Zobacz opis szlaku na Folwarczną

Zdobycie wszystkich trzech szczytów podczas jednej wycieczki z Przełęczy Komarnickiej zajmuje 2 godziny. Te wszystkie trzy szczyty zaliczane są do Diademu Polskich Gór, więc to kolejna motywacja, żeby tam pojechać. Diadem to kolejna z koron, którą można mieć w swojej podróżniczej kolekcji.