Korona Gór Polski: Kłodzka Góra

Góry Bardzkie

W przedostatni dzień w Sudetach wyszliśmy na Kłodzką Górę w Górach Bardzkich. Nie jest to wymagający szczyt, dlatego nie zajął nam dużo czasu. Godziny po zejściu były wczesne, więc postanowiliśmy pojechać jeszcze do Kłodzka i pochodzić po tym popularnym i historycznym mieście.

Dzisiejszy wpis nie będzie długi, bo tak naprawdę nie ma o czym pisać. Nasze podejście rozpoczęliśmy z Przełęczy Kłodzkiej szlakiem niebieskim. Zjeżdżając z drogi głównej dostajemy się na parking. Jest to duży obszar przy wiacie turystycznej, tablicy informacyjnej i ścieżce rowerowej.

Po godzinie 8 ruszamy na szlak. Pierwsze metry podejścia to stromo w górę. Szlaki są bardzo przerzedzone w związku z wycinką drzew. Oznaczeń jest tam jak na lekarstwo. Przez to sami trochę zgubiliśmy szlak i poszliśmy cały czas za drogą. Jest to łagodniejsza forma podejścia na Kłodzką Górę (765 m). Musieliśmy skorzystać tutaj z aplikacji GPS w telefonie żeby jakoś powrócić na prawidłowy szlak. Dołączyliśmy dopiero na kilkadziesiąt metrów przed dojściem szlaku żółtego.

Gdy już byliśmy na miejscu to przemyśleliśmy jeszcze wyjście na najwyższy szczyt pasma Szeroką (770 m). Jest to kolejne pasmo, w którym do Korony Gór Polski jest zaliczany inny szczyt. Spowodowane jest to brakiem szlaku turystycznego do najwyższego punktu. Po chwili ruszyliśmy na Kłodzką Górę (765 m). Szczyt ma 2 oznaczenia – jedno wyżej, drugie niżej.

Kłodzka Góra (765 m) – niższy punkt

Do wyższego punktu skręcamy tutaj :).

Skręcamy w lewo, patrząc od niższego punktu Kłodzkiej Góry

Po kilku krokach jesteśmy na miejscu.

Kłodzka Góra (765 m) wyższy punkt

Wróciliśmy do punktu, gdzie znajduje krzyżuje się szlak niebieski z żółtym i bez oznaczeń zaatakowaliśmy Szeroką (770 m).

Szeroka Góra (770 m)

Z Szerokiej Góry (770 m) zeszliśmy nieco niżej, żeby pooglądać pierwsze tego dnia widoki.

Widok z Szerokiej Góry (770 m)

Na główny szlak wróciliśmy intuicyjnie, dopiero gdzieś w połowie drogi, gdzie nie było żadnych oznaczeń, ale wiedzieliśmy, że to tutaj. Od tego miejsca zeszliśmy tą samą ścieżką, którą wyszliśmy. Przed południem pojechaliśmy jeszcze do Kłodzka, ale w połowie zwiedzania zastał nas deszcz. Ostatnim punktem tego dnia był długi przejazd do miejscowości Jarnołtówek w Górach Opawskich.

Mapka poglądowa

Góry Bardzkie – Kłodzka Góra (765 m)

Punkty do książeczki GOT PTTK – 7 punktów
Przełęcz Kłodzka – Kłodzka Góra 5 punktów
Kłodzka Góra – Przełęcz Kłodzka 2 punkty

* Data wycieczki 18.06.2014
* Dystans 7.21 km
* Czas trwania 2g:22m:37s
* Średnia prędkość 3.0 km/h
* Łącznie w górę 267 m
* Łącznie w dół 148 m

10 thoughts on “Korona Gór Polski: Kłodzka Góra

1. A ja jestem wdzięczny pasjonatom gór, którzy na własną rękę, bezinteresownie oznaczają szczyty albo dojścia do nich 🙂 ; no i jakoś nie widzę, żeby ‚każdy’ to robił. Brawo dla inicjatywnych!

2. Byliśmy na Kłodzkiej Górze tydzień temu, skrzyneczka z pieczątką jest, co nas bardzo ucieszyło, ale buteleczka z tuszem prawie pusta. Jeśli ktoś się tam wybiera w najbliższym czasie, radzimy wziąć własny tusz 🙂

3. Byłam na Kłodzkiej Górze 16 lipca Wybierając się tam korzystałam z Waszej relacji i chcę dodać, że jest już piękne i wyraźne oznaczenie szlaku niebieskiego. Widać, że świeżo malowane. Przy oznaczeniu szczytu nadal istnieje skrzyneczka z pieczątką 🙂 Pozdrawiam 🙂

4. Do Sebastiana K. Wysokość zleceniodawca pobrał z Wikipedii.Podaj wiarygodne żródło skąd można pobrać wysokość.Zamiast krytykować to lepiej się ciesz,że zawiesiłem taką tablicę,bo gdzie byś zrobił zdjęcie.Zostaje Ci druga tablica ta wyrwana z szafki kuchennej,ta jest lepsza.Nie pisz co by było,gdyby każdy……,ja mam stosowne uprawnienia.Nie krytykuj, tylko zrób lepiej.Z innymi sprawami o których piszesz nie mam nic wspólnego. M.G.

1. Panie Mirosławie Gontkowski! Co będzie, gdy każdy sobie jakąś tablicę zawiesi w lesie? Informacja co do wysokości Szerokiej G. na pana tablicy jest błędna. Nie wiem kto powiesił jeszcze inną żółtą tablicę i kto samozwańczo (!) oznakował szlak na Szeroką Górę. Jest to karygodne!

Tabliczki PTTK z nazwą Kłodzka Góra na drzewie już nie ma. Ktoś się nie zgadzał z nią, więc ją zerwał… Dwie poniższe (kierunkowskazy) wiszą. Dodatkowo powieszone są zafoliowane wydruki z wysokościami szczytów Gór Bardzkich. Doceniam edukację, ale jej forma pozostawia wiele do życzenia, mówiąc delikatnie.

Skrzyneczka z pieczątką na Kłodzkiej Górze fajna sprawa. Niestety, niebieski tusz posłużył komuś zabawnemu do zabarwienia pozostawionego tam bałwanka, tudzież okolicznego śniegu…

Na Kłodzkiej G. i Szerokiej G. byłem 10.01.2016.

Sebastian K.

1. Błędną wysokość zleceniodawca pobrał z Wikipedii.Czy znasz pewne żródła podające wysokość.Jeżeli tak to zleć wykonanie nowej tablicy i ją bezinteresownie zamontuj tak jak to zrobiłem ja.Nie krytykuj tylko pokaż co potrafisz.Nie pisz co by było gdyby każdy……….,bo ja mam stosowne uprawnienia.Z innymi sprawami o których piszesz nie mam nic wspólnego. M.G.