Korona Gór Polski: Mikołajkowa Mogielica, czyli piękny prezent, który otrzymaliśmy od Świętego Mikołaja

W tym roku Święty Mikołaj sprawił nam wspaniały prezent. 6 grudnia wybraliśmy się wczesnym rankiem po 3:00 w Beskid Wyspowy na Mogielicę. Wyjście zaplanowaliśmy od strony Polany Wyrębiska zielonym szlakiem. Przy domu śniegu mało co, a jak wyjechaliśmy na Przełęcz Słopnicką to myśleliśmy, że nie zajedziemy na miejsce startu. Droga była odśnieżona, jednak było ślisko. Jako, tako dotarliśmy na parking i widząc w oddali pomarańczowe niebo ruszyliśmy na szlak.

Szlak początkowo był przetarty. Sielanka skończyła się dopiero wtedy, gdy trasa narciarstwa biegowego skręciła w prawo. Trasą już ktoś wcześniej szedł, jednak w niektórych miejscach śniegu było po pas i wszystko zasypane. Nagle usłyszeliśmy jakiś szelest w krzakach i głośne przekleństwa!!! Ktoś wpadał co chwilę w śnieg i żeby sobie ulżyć to przeklinał… Zza drzewa wyłoniła się olbrzymia postać człowieka ubranego na czerwono. Jego biała, kłębiasta broda spadała prawie do kolan.

– Ho, ho, ho,ho!!!!!! Wykrzyknął głośno.

Okazało się, że był to Święty Mikołaj!

– Czy byliście grzeczni w tym roku?! Zapytał z zaciekawieniem.

– My trochę w szoku, odpowiedzieliśmy, że grzeczni jak zawsze. 🙂

– Hmmmmm. Nie mam za wiele czasu na pogawędki, ale jak byliście grzeczni to mam coś dla Was. Coś bardziej wartościowego niż jakiekolwiek prezenty, które można sobie kupić. Idźcie prędzej dalej zielonym szlakiem ku górze, a na szczycie czeka na Was niespodzianka.

Podziękowaliśmy, pożegnaliśmy się z Mikołajem i ruszyliśmy dalej miło wspominając to spotkanie.

Najgorzej było w partii szczytowej, gdy szło się po płaskim. Tam zapadaliśmy się po kolana, ale wiedzieliśmy, że ten wschód słońca będzie przepiękny. Udało się zobaczyć wcześniej w oddali Tatry, to przejrzystość też musiała być niczego sobie. Kiedy wyszliśmy na sam wierzchołek wieży po śliskich schodach, to chciało nas porwać… Zobaczcie jaki prezent otrzymaliśmy na Mikołajki.

Wieża widokowa na Gorcu na tle Tatr
Czubek Babiej Góry
Widok z wieży widokowej na Tatry i Polanę Stumorgową
Takie śniegi

Dziękujemy za przeczytanie. Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na FacebookuTwitterzeGoogle+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie i polecajcie znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.