Korona Gór Świętokrzyskich: Kiełków

Kiełków/Kiełki jest najwyższym szczytem Pasma Orłowińskiego i jest kolejnym po Jaźwinie wzniesieniem, należącym do Korony Gór Świętokrzyskich. Mierzy 452 m n.p.m. i jest piątym w kolejności szczytem w wykazie KGŚ.

Wycieczkę można rozpocząć w miejscowości Sędek-Czyżów za ostatnim domem przed wejściem do lasu. Tam trzeba zatrzymać samochód na poboczu i udać się w kilkunastominutową wycieczkę na Kiełków 452 m n.p.m. Prowadzi nas tam szlak niebieski, który mimo krótkiej odległości można sprawić wiele problemów. Po wejściu do lasu i przejściu około 300 metrów dochodzi się do miejsca, gdzie szlak na drzewie wskazuje, żeby skręcić w lewo. W tym miejscu idziemy prosto, a nie skręcamy w lewo. Jest on po prostu źle namalowany.

Dalej na kolejnym rozwidleniu idziemy dalej prosto. Patrzymy na słupek, na którym jest numer 122. Przechodzimy obok niego. Od tego momentu przez kilka minut nie widać na drzewie żadnych znaków. Mimo to idziemy cały czas prosto, aż w końcu pojawi się niebieska farba. Szczyt nie jest oznaczony, dlatego warto użyć jakiejś aplikacji w telefonie do wyznaczenia najwyższego punktu, chociaż w terenie też łatwo go odnaleźć. Jak wyjdziemy na najwyższy punkt to na drzewie z prawej strony będziemy mieli namalowany wykrzyknik, a dalej teren zacznie się obniżać. Kiełków to właśnie miejsce przy tym wykrzykniku.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Korona Gór Świętokrzyskich: Łysica
28.11.2018 | Mieszkamy przy granicy ze Świętokrzyskim Parkiem Narodowym. W minionym dniu przyjechaliśmy w Góry Świętokrzyskie z Beskidu Niskiego i rozpoczęliśmy zdobywanie Korony Gór Świętokrzyskich w...
Główny Szlak Świętokrzyski, etap 1: Gołoszyce – Huta Podłysica
Nadeszła wreszcie długo wyczekiwana data - 11.04.2016. Oznaczała ona rozpoczęcie naszego projektu "Małe jest piękne" i wędrówki Głównym Szlakiem Świętokrzyskim i Szlakiem Orlich Gniazd. O tym wszyst...
Korona Gór Świętokrzyskich: Jaźwina
Po kilku dniach w Beskidzie Niskim przejeżdżamy w Góry Świętokrzyskie w poszukiwaniu lepszej pogody. Jeszcze na dzień przed wyjazdem nie mieliśmy sprecyzowanych planów co będziemy tam robić. Wiedzieli...
Łysa Góra/Święty Krzyż w Górach Świętokrzyskich
Łysa Góra (Święty Krzyż) to punkt obowiązkowy podczas wizyty w Górach Świętokrzyskich. Mierzy 594 m n.p.m i znajduje się we wschodniej części Pasma Łysogór na terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego...
Korona Gór Polski: Góry Świętokrzyskie – Łysica
Łysica jest najwyższym szczytem Gór Świętokrzyskich, a zarazem najniższym w całym projekcie o nazwie Korona Gór Polski. Mierzy 612 m n.p.m. i jest "samotna". Nie znajdziemy w jej okolicy innego szcz...