Korona Sudetów Polskich: Borowa – Góry Wałbrzyskie

Opuszczamy gospodarstwo agroturystyczne, w którym nocowaliśmy 2 dni i ruszamy w dalszą drogę. Przez Lubawkę docieramy do Kamiennej Góry, gdzie udajemy się na Mszę Świętą, bo jest niedziela, a potem po jedzenie do sklepu. Następnie jakoś przejechaliśmy przez Wałbrzych, niestety nie widząc złotego pociągu. Planowaliśmy wyjść tego dnia na Borową od Rybnicy Leśnej.

Z problemami dojechaliśmy do Rybnicy Leśnej. Szlak zielony idzie od samego dołu, z centrum miejscowości. My decydujemy dojechać nieco wyżej w stronę Borowej. Miejsce do postoju znaleźliśmy zaraz za końcem asfaltu, na przyjemnej polance, z której mieliśmy przepiękne widoki.

Parking z pięknymi widokami

Ruszamy przed siebie kamienistą drogą. Wyjście od każdej strony na Borową jest dość ciężkie, dlatego jesteśmy już na to przygotowani. Choroba dalej mnie trzyma, ale jest lepiej niż w minionym dniu. Próbuję z tym walczyć, a najlepszym sposobem na to jest górska wycieczka.

Początkowa droga

Na początku przyjemniej wędruje się bez większych wzniesień. Między drzewami, w oddali widać Wałbrzych, a przed nami Borową. Nie jest ona daleko, tak się wydaje, że jakieś 2 kilometry maksimum.

Borowa przed nami

Schodzimy ze szlaku zielonego na czerwony. Zielony idzie do Wałbrzycha, a my z czerwonym idziemy na Borową. Zaczyna się podejście. Nie jest ono długie i tak męczące jak obstawialiśmy. Trwa około 30 minut, od wspomnianego rozejścia.

Inne oznaczenie
Szczyt Borowej

Borowa jest dość popularnym szczytem. Należy do Korony Sudetów i Korony Sudetów Polskich. Nam jest właśnie potrzebna do tej drugiej :). Robimy zdjęcia i wracamy tym samym szlakiem do samochodu. Pogoda się poprawia, a na ten dzień mamy jeszcze ambitny plan.

Rybnica Leśna Szlak zielony Szlak czerwony Borowa (853 m n.p.m.) Szlak czerwony Szlak zielony Rybnica Leśna

* Data wycieczki 20.09.2015
* Punkty GOT 14 punktów
* Łącznie w dół 350 m
* Parking na zielonym szlaku, jak się skończy asfalt

2 thoughts on “Korona Sudetów Polskich: Borowa – Góry Wałbrzyskie

1. Dzięki za wskazówkę o parkingu przy zielonym szlaku. Będę szybciej na Borowej bo warto, ponieważ otwarta jest wieża widokowa od 14.12.2017.