Korona Sudetów Polskich: Sikornik – Wysoczyzna Międzylesia

Korona Sudetów Polskich: Sikornik - Wysoczyzna Międzylesia

Takiego szczytu jeszcze nie było. Można na niego wyjechać samochodem, a nawet może wyjść na niego chłopek z Google Maps. Sikornik jest tak blisko drogi, że wstyd by było jakby się wyjechało na sam szczyt, dlatego decydujemy się zostawić samochód jakieś 200 metrów poniżej, przy szlakowskazie ;).

Parkujemy przy szlakowskazie

Przejechaliśmy przez Międzylesie i dotarliśmy w okolice Sikornika. Szczyt niczym szczególnym się nie wyróżnia z okolicy. Poniżej przebiegają dwa szlaki turystyczne: żółty z Międzylesia do Boboszowa i czerwony z Międzylesia do Pisar. Bierzemy tylko mapę i ruszamy na podbój wzniesienia.

Między drogami

2 minuty i jesteśmy na miejscu. Co to było za wyjście :). Korona Sudetów Polskich to bardzo specyficzny projekt. Pół szczytów bez szlaków, bez jakichkolwiek opisów jak na nie dotrzeć. Ciekawe kto to opracowywał.

Jest Sikornik
Najwyższy punkt

Większych emocji w tym wpisie nie znajdziecie, dlatego przedstawiam jeszcze filmik z zejścia z najwyższego wzniesienia Wysoczyzny Międzylesia.

Także tego :).

* Data wycieczki 23.09.2015
* Dystans 400 metrów

Korona Gór Polski: Góry Kaczawskie – Skopiec
Skopiec jest najwyższym szczytem Gór Kaczawskich o wysokości 724 m n.p.m. Nie powala on walorami turystycznymi i jest całkowicie zalesiony. Kiedyś turyści musieli wiele razy błądzić, żeby doszukać się...
Korona Sudetów Polskich: Zadzierna – Brama Lubawska
Nadeszła sobota - 19 września. Od samego poranka świeciło piękne słoneczko. Zebraliśmy się i pojechaliśmy do miejscowości Paprotki, leżącej nad Jeziorem Bukówka. Tam czerwonym szlakiem mieliśmy wyjś...
Korona Gór Polski: Góry Bardzkie – Kłodzka Góra
Kłodzka Góra jest zaliczana jako najwyższy szczyt Gór Bardzkich o wysokości 765 m n.p.m. Jeśli chodzi o wysokość szczytu to nie spotkamy się z jednoznaczną odpowiedzią. Na mapie odczytamy wysokość 763...
Korona Sudetów Polskich: Postawna – Góry Złote
Czemu nie zdobyliśmy Postawnej w tamtym roku podczas wycieczki na Rudawiec i Kowadło ?. Takie pytanie nasuwało nam się zawsze jak myśleliśmy, że kiedyś trzeba będzie ją zdobyć. Wreszcie przyszedł na...
Korona Sudetów Polskich: Grodczyn (Grodziec) – Wzgórza Lewińskie
Po Górach Stołowych nastał czas na Wzgórza Lewińskie i kolejny szczyt do Korony Sudetów Polskich, czyli Grodczyn, nazywany także Grodźcem. Pewnie nazwa tychże wzgórz nikomu nic nie mówi, dlatego pow...