Korona Sudetów Polskich: Zadzierna – Brama Lubawska

Korona Sudetów Polskich: Zadzierna - Brama Lubawska

Nadeszła sobota – 19 września. Od samego poranka świeciło piękne słoneczko. Zebraliśmy się i pojechaliśmy do miejscowości Paprotki, leżącej nad Jeziorem Bukówka. Tam czerwonym szlakiem mieliśmy wyjść na Zadzierną – najwyższy szczyt Bramy Lubawskiej.

Podjeżdżamy możliwie jak najdalej na szlaku czerwonym. Jak minie się Stanicę pod Zadzierną, ujedzie się może 200 metrów, a szlak odejdzie prostopadle w lewo, to tam trzeba zostawić samochód. Jest miejsce na 1 samochód. Akurat nam się udało, że nikogo nie było. Zanim jeszcze dojechaliśmy na miejsce to zatrzymaliśmy się na drodze, żeby obejrzeć przepiękny widok.

Miejscowość Paprotki

Ruszyliśmy przed siebie przyjemną dróżką, za szlakiem czerwonym. Obracając się za siebie mogliśmy dostrzec Jezioro Bukówka. Po 15 minutach znajdujemy się przed wejściem do lasu i bardzo ładnym ostrzeżeniem. Może ktoś jak to przeczyta to zacznie myśleć :).

Dobra inicjatywa

Zaczęliśmy ostre podejście. Najpierw myśleliśmy, że na Zadzierną nie prowadzi żaden szlak, tylko przechodzi poniżej grzbietu, jednak okazało się, że szlak czerwony idzie bezpośrednio przez szczyt. Po 30 minutach znaleźliśmy się na szczycie. Jest on bardzo atrakcyjny, bo widoki są przepiękne. Akurat w tym momencie zadzwonili od Angeliki z domu i dowiedzieliśmy się, że strasznie leje. My tutaj mieliśmy świetną pogodę. Ze skałek położonych w partii szczytowej wzniesienia rozpościera się szeroki widok na zbiornik Bukówka, Bramę Lubawską, Góry Krucze, Rudawy Janowickie oraz wschodnią część Karkonoszy oraz okoliczne wzniesienia i miejscowości.

Podejście na Zadzierną
Jezioro Bukówka
Widok na Paprotki
Zadzierna (724 m n.p.m.)
Na szczycie
Śnieżka w tle

Po kilkunastu minutach pobytu na szczycie, zeszliśmy z powrotem tym samym szlakiem. Przed 10 byliśmy przy samochodzie i pojechaliśmy w kolejne miejsce.

Paprotki  Zadzierna (724 m n.p.m.)  Paprotki

* Data wycieczki 19.09.2015
* Punkty GOT 3 punkty
* Parking na czerwonym szlaku, za stanicą, przy prostopadłym odbiciu szlaku w lewo.