Krucza Skała z Lubawki w Górach Kamiennych

Po zdobyciu Zadziernej i opuszczeniu Paprotek, dojechaliśmy do Lubawki – miasta liczącego ponad 6000 mieszkańców. Jest to dość spokojne miasteczko, na pierwszy rzut oka bardzo rozwinięte. Parkingi, sklepy, firmy budowlane, przemysłowe, orlik i dużo różnorodnych szlaków i ścieżek przyrodniczych. My decydujemy się na zdobycie Kruczej Skały i Krzyżówki.

Zatrzymaliśmy się na parkingu przy ulicy, tuż przy szlakach czerwonym, niebieskim i zielonym, którym będzie wędrować na samą górę. Rozpoczynamy od przejścia asfaltem, przez jakieś 3 kilometry. Najpierw ulicą Szymrychowską, a potem Przyjaciół Żólnierza. Minęliśmy budynek firmy „Lubatex” i weszliśmy na łąkę.

Budynek firmy „Lubatex”
Przez łąkę

Wędrówka przez łąkę trwała 15 minut i doszliśmy do lasu. Szlak niebieskim z zielonym się rozłączył i udaliśmy się tym drugim. Już od początku ostro pochodziliśmy pod górę. Było to wyjście bezpośrednio na Kruczą Skałę z pięknymi widokami. Patrząc na trasę można powiedzieć, że nie jest za często uczęszczana, bo niekiedy musieliśmy się przedzierać przez krzaki.

Krucza Skała

Docieramy na Kruczą Skałę i siadamy na ławeczce. Widoki są cudowne i obejmują Bramę Lubawską, Karkonosze i okolice wzniesienia Gór Kruczych. Jesteśmy w rezerwacie przyrody „Kruczy Kamień”.

Widoki z Kruczej Skały
Krucza Skała 681 m n.p.m.

Idziemy dalej zielonym szlakiem, nic ciekawego się nie dzieje. Opuszczamy rezerwat, po prawej stronie widzimy widoki podobne do tych z Kruczej Skały. Cały czas prowadzi nas kamienista droga. Podejść już nie ma żadnych. Cały czas po prostym, dlatego przy grzejącym słoneczku idzie się idealnie.

Szlak zielony
Rozdroże Trzech Buków 677 m n.p.m.

Dochodzimy do Rozdroża Trzech Buków. Znajduje się tutaj wiata turystyczna i kilka tablic informacyjnych. Dociera tutaj szlak niebieski i nim właśnie idziemy do Krzyżówki BHP. Profil trasy się nie zmienia. W oddali słyszymy czyjeś głosy. To tata z synem przyjechali na rowerach.

Krzyżówka 689 m n.p.m.
Wiata
Obelisk

Na Krzyżówce znajduje się wiata, tak jak poprzednio na rozdrożu i ciekawy obelisk postawiony dla uczczenia Świętego Huberta przez myśliwych z koła łowieckiego „Szarak” z Kamiennej Góry. Siedzimy, leżymy i odpoczywamy. Nie chciało się iść dalej. Leżeliśmy chyba przez godzinę. Wróciliśmy do Rozdroża Trzech Buków. Minęliśmy większą grupkę turystów, a na rozdrożu skręciliśmy na szlak zielony, jednak nie ten, którym przyszliśmy tylko na ten, co idzie na ulicę Podlesie. Jest on dłuższy i  mniej atrakcyjny, bo cały czas przez las.

Szlak zielony od Rozdroża Trzech Buków
Widoki ze szlaku

Zeszliśmy zakosami do drogi asfaltowej. Przeszliśmy obok pokojów gościnnych, skoczni narciarskiej i kaplicy. Wyszliśmy znowu na łąkę, na której byliśmy na początku. Ostatnie 2 kilometry i byliśmy z powrotem przy samochodzie. Po zakupach wróciliśmy do gospodarstwa agroturystycznego. Mnie coś zaczęła brać choroba i jak przekroczyliśmy drzwi pokoju to padłem na łóżko. Moja ukochana Angelika przygotowała w tym czasie jedzonko. Jest wspaniała.

Lubawka Szlak zielony Rozdroże Trzech Buków (677 m n.p.m.) Szlak niebieski Krzyżówka BHP (689 m n.p.m.) Szlak niebieski Rozdroże Trzech Buków (677 m n.p.m.) Szlak zielony Lubawka