Ludzie gór dla Człowieka gór – górska impreza w szczytnym celu. Pomagamy Sebastianowi

Ludzie gór dla Człowieka Góra

Zakończyła się właśnie trzecia górska impreza charytatywna pod hasłem „Ludzie gór dla Człowieka gór” organizowana przez ludzi gór dla wielkiego miłośnika pieszych wędrówek, poety, fotografa, a przede wszystkim naszego przyjaciela Sebastiana Nikla. Tym razem przenieśliśmy się w południową część Beskidu Żywieckiego do Schroniska PTTK na Krawcowym Wierchu i do miejscowości Glinka, żeby wspólnie pomagać i bawić się w towarzystwie górskich ludzi wielkiego serca.

Impreza górska rozpoczynała się w piątkowy wieczór w Schronisku PTTK na Krawcowym Wierchu. My dotarliśmy na miejsce około godziny 20. Po drodze nieźle namęczyliśmy się z błotnistą drogą, a nasze buty prosiły się o porządne mycie. Było już ciemno, a w pobliżu schroniska paliło się już ognisko. Wokół niego siedzieli już uczestnicy imprezy. Przywitaliśmy się z ekipą i usmażyliśmy kiełbaski. Potem przenieśliśmy się do schroniska na prelekcję Yardo Pietrzyka o jego podróżach po Norwegii. Po godzinie 22 udaliśmy się na zewnątrz, żeby rozbić namiot. Byliśmy jedynymi amatorami spania poza schroniskiem. Noc była jasna i ciepła. Po uporaniu się ze wszystkim, poszliśmy spać.

Nasz obóz
Schronisko PTTK na Krawcowym Wierchu

Rano po spakowaniu weszliśmy do środka, żeby się przywitać i zamówić coś do jedzenia. Przed 9 zaczęliśmy schodzić żółtym szlakiem w stronę Glinki, żeby wziąć udział w dalszej części imprezy w tamtejszym Geo-Parku Glinka.

Geo-Park Glinka

W nim czekała nas cała masa atrakcji: nurkowanie pod opieką profesjonalnych nurków, pokaz wyczynowej jazdy na rowerach, lepienie w glinie, które najbardziej spodobało się najmłodszym uczestnikom, zabawa na ścianie wspinaczkowej, parku linowym i chyba największa atrakcja – tyrolka czyli zjazd na linie nad przepaścią na wysokości 30 metrów. Jedni podczas zjazdu zachwycają się widokiem kamieniołomu „z lotu ptaka” a inni skupiają się na poczuciu prędkości, jakie towarzyszy tej atrakcji. Jest to najdłuższa tyrolka w regionie – długość 220 metrów – gwarantująca niezapomniane wrażenia i wzrost adrenaliny.

Angelika próbowała swoich sił w parku linowym i mieliśmy przy tym niezłą zabawę. Nad wszystkim czuwali doświadczeni instruktorzy. Jak na pierwszy raz to wypadła bardzo dobrze.

Z Yardo
No to zaczynamy 🙂
Dobrze jest 🙂

Coraz wyżej i trudniej
Tyrolka – największa atrakcja
30 metrów nad ziemią 🙂

Przez cały dzień wszyscy chętni mogli zakupić różne przedmioty w sklepiku, z których cały dochód zostanie przekazany na leczenie Sebastiana. Na stoisku znalazły się między innymi tomiki poezji Sebastiana, górskie zdjęcia, książki, albumy i również nasze koszulki z górskim motywem :). Nam udało się zakupić tatrzańskie kalendarze i górskie zdjęcia.

www.s-nikiel-mojegory.pl
Koszulki górskie
Nasze koszulki

Wszystkie głodomory mogły posilić się w miejscowej pizzerii. Podczas imprezy swoje umiejętności ratownicze zaprezentowali nam goprowcy z grupy beskidzkiej. Później miała miejsce licytacja wartościowych przedmiotów.

Pokaz GOPR

Największe emocje wzbudziła wizyta najważniejszej osoby w tym całym wydarzeniu – Sebastiana Nikla.

Wizyta Seby na imprezie / www.s-nikiel-mojegory.pl

Na uczestników czekały pamiątkowe gadżety i smaczny żurek.

Odznaka
Kartka pocztowa
Oficjalny plakat

Wieczór uświetnił koncert wyjątkowego wirtuoza gitary Mariusza Goli.

Koncert Mariusza Goli

My zakończyliśmy swój udział w imprezie przed 20. Następnie pożegnaliśmy się i ruszyliśmy w drogę powrotną. W domu byliśmy po godzinie 23, akurat po zakończeniu meczu z Niemcami.

Była to dla nas pierwsza wizyta na tym cyklu imprez i jest to fantastyczne przedsięwzięcie w szczytnym celu. O Sebastianie Niklu możecie przeczytać na jego blogu, na który serdecznie zapraszamy – > www.s-nikiel-mojegory.pl. Pamiętaj Seba – jesteśmy całym sercem z Tobą !!!