Mały Szlak Beskidzki, etap 2: Kiczera – Krzeszów

Kiczera

Drugi dzień na Małym Szlaku Beskidzkim spędziliśmy w najbardziej znanej części Beskidu Małego. Przeszliśmy przez Przełęcz Kocierską, Potrójną, zjedliśmy bardzo smaczny obiad na Leskowcu, zostaliśmy zaskoczeni przez pogodę i dostaliśmy nocleg u księdza Antoniego w miejscowości Krzeszów.

Wstaliśmy wcześnie rano, żeby się spakować i być gotowym przed wschodem słońca.

Poranne pakowanie

Z Kiczery (831 m) jest on naprawdę zjawiskowy.

Beskid Mały jest wspaniały

Po krótkim spektaklu ruszyliśmy w drogę. Mieliśmy zamiar dojść na Żmijową (535 m) i tam rozbić namiot i rozpalić ognisko. Pogoda jednak pokrzyżowała nasza plany.

Schodziliśmy na Przełęcz Isepnicką (698 m), a w oddali słychać było odgłosy dzików, które buszowały nad ranem. Przez cały czas wędrowaliśmy lasem, aż dotarliśmy do Zajazdu Górskiego Kocierz na Przełęczy Kocierskiej (718 m). Tam napełniliśmy butelki wodą. Szło się przyjemnie bo cały czas po prostym. Pierwsze poważniejsze podejście było dopiero pod Potrójną (883 m). Z samego szczytu rozciągają się piękne widoki na okoliczne pasma. Na nim zlokalizowane jest prywatne schronisko, w której można znaleźć miejsce noclegowe.

Potrójna (883 m)

Idąc na dół można odbić jeszcze na szlak żółty i zejść do Studenckiego Schroniska Turystycznego Pod Potrójną. My nie schodziliśmy tam, ale podczas naszej ostatniej wizyty panowała tam bardzo miła atmosfera.

Idąc dalej doszliśmy na Leskowiec (992 m) – najpopularniejsze miejsce w Beskidzie Małym. W pobliżu szczytu znajduje się schronisko PTTK.

Leskowiec
Leskowiec (992 m)

W schronisku zamówiliśmy sobie obiad – zupę pomidorową i bigos. Dania były przepyszne. Oprócz Bacówki pod Bereśnikiem w Beskidzie Sądeckim Leskowiec w naszej ocenie ma najlepsze jedzenie. Kilkanaście metrów nad schroniskiem jest Groń Jana Pawła II (890 m), czyli sanktuarium górskie.

Groń Jana Pawła II

Po obiedzie schodziliśmy do miejscowości Krzeszów. Tam mieliśmy zrobić zakupy na ognisko. Pogoda niestety pogarszała się, co nie wróżyło najlepiej. Doszliśmy na 16:30 do miejscowości. Siedliśmy pod sklepem i odpoczywaliśmy. Nagle nad naszymi głowami rozpętała się ogromna burza i ulewa. Najgorsze było to, że jak będzie to trwało dalej to nie zdążymy wyjść na czas do naszego celu.

Niestety nic nie zapowiadało zmiany pogody. Postanowiliśmy pójść do kościoła na Mszę Świętą. Po jej zakończeniu dalej lało jak z cebra. Nie mieliśmy wyboru i postanowiliśmy pójść do księdza proboszcza z zapytaniem o możliwość przenocowania. Dotarliśmy przed drzwi plebanii. Otworzył nam bardzo wesoły wikary. Zaraz zawołał księdza Antoniego. Po krótkiej rozmowie znalazło się dla nas miejsce w domu parafialnym. Bardzo dziękujemy za udostępnienie miejsca. Bóg zapłać !!!.

Punkty do książeczki GOT PTTK – 33 punkty

Kiczera – Przełęcz Kocierska 8 punktów
Przełęcz Kocierska – Potrójna 6 punktów
Potrójna – Łamana Skała 4 punkty
Łamana Skała – Leskowiec 7 punktów
Leskowiec – Groń Jana Pawła II 1 punkt
Groń Jana Pawła II – Krzeszów Górny 7 punktów

* Data wycieczki 16.09.2014
* Czas trwania 8g:52m:39s
* Średnia prędkość 3,1 km/h
* Łącznie w dół 793 m

One thought on “Mały Szlak Beskidzki, etap 2: Kiczera – Krzeszów