Mały Szlak Beskidzki, etap 3: Krzeszów – Myślenice

Mały Szlak Beskidzki

W trzecim dniu na Małym Szlaku Beskidzkim przeszliśmy samych siebie. Zrobiliśmy odcinek z Krzeszowa do Myślenic liczący 47 kilometrów. To już nie jest przyjemność z górskich wędrówek, ale walka ze swoimi słabościami. Jednak myśl o ciepłym prysznicu i domowym jedzeniu ciągnęła nas do przodu. Mycie zimną wodą i chusteczkami nawilżającymi nie zdaje egzaminu na dłuższą metę. Oczywiście mieliśmy plan awaryjny, że prześpimy kolejną noc w trudniejszych warunkach, tym razem przy kapliczce Huberta, kilka kilometrów przed Myślenicami. Byliśmy jednak gotowi na ten dystans i wiedzieliśmy, że może nam się udać.

Ruszyliśmy z Krzeszowa około godziny 5. Noc była jeszcze w pełni. Światła latarni prowadziły nas swoim blaskiem. W oddali niebo zmieniało się lekko w pomarańcz. Po nocnej ulewie szlaki były rozmoczone. Początkowo musieliśmy uważać na błotnistą drogę. Podczas ciemności nie odczuliśmy, aż tak morderczego podejścia na Żurawnicę (724 m). Przeszliśmy dalej przez Przełęcz Carchel (640 m) i na Żmijową (535 m), gdzie mieliśmy mieć w nocy ognisko i nocleg. Tam czekały nas fantastyczne widoki wschodzącego słońca, o których mało kto słyszał. Wydawać by się mogło, że małe góry niczym nie zachwycają. Oto dowód, że tak nie jest.

Wschód słońca ze Żmijowej (535 m)
Widok ze Żmijowej (535 m)

Następnie przeszliśmy przez osiedla i dotarliśmy do Zembrzyc. Tam po trafieniu do samego centrum zrobiliśmy sobie przerwę na przystanku autobusowym. Co kilka minut na przystanek podjeżdżały autobusy z tabliczkami na Kraków. Czyżby ktoś nas kusił i chciał żebyśmy się poddali ?. Nie wiadomo, jednakże nawet o tym nie myśleliśmy.

Pojedliśmy i poszliśmy dalej. Czekały nas 2 ciężkie podejścia na Chełm. Najgorsze, że po asfalcie. Przed szczytem Starowidz (534 m) zgubiliśmy szlak. Okazało się, że dobrze szliśmy tylko ktoś wyciął drzewa ze znakami i trochę pobłądziliśmy. Już poznaliśmy trochę Beskid Makowski i wiemy, że jak przez pół trasy nie pójdzie się betonem to wycieczka nie może być udana :). W chełmskim lesie zdarzały się także takie cuda.

Poranna widoki w Beskidzie Makowskim

Zeszliśmy do Palczy z myślą o jakimś sklepie i lodach. Jednak przy szlaku nie było żadnego, a nie chciało nam się szukać. Coraz wolniej mijały nam kolejne kilometry. Było dopiero południe, a czuło się już nogi – Bieńkowska Góra, Babica, aż w końcu dotarliśmy do kapliczki świętego Huberta. Wiedzieliśmy, że Myślenice są coraz bliżej. Nawet było słychać jakąś cywilizacje. Jeśli chodzi o cywilizacje to Justyna właśnie z nią się komunikowała przez telefon :). Do końca było jakieś 15 kilometrów. Tak blisko. Tak daleko.

Powoli jakoś szliśmy. Jednak im bliżej było celu, tym trudniej się szło. Po prawie 12 godzinach wędrówki padliśmy przed pierwszym lepszym sklepem. Ludzie patrzyli na nas jak na dziwaków. Przeszliśmy 47 kilometrów. Kupiliśmy co potrzeba. Mieliśmy jeszcze kiełbaski dlatego Angelika postanowiła je upiec w kwaterze na patelni. Szliśmy tak przez miasto szukając jakiegoś noclegu. Udało się dopiero poza centrum w spokojnej dzielnicy. Po wejściu do pokoju czekała na nas nagroda – ciepłe łóżko, prysznic, jedzenie i meczyk Ligi Mistrzów dla relaksu. W kolejnym dniu wszystko miało się jednak zmienić…

Mapka poglądowa

Krzeszów - Zembrzyce - 47 km
Krzeszów – Myślenice – 47 km

Punkty do książeczki GOT PTTK – 51 punktów

Krzeszów Górny – Żurawnica 4 punkty
Żurawnica – Zembrzyce 7 punktów
Zembrzyce – Chełm 10 punktów
Chełm – Chełm Wschodni 3 punkty
Chełm wschodni – Palcza 4 punkty
Palcza – Babica Zachodnia 5 punktów
Babica Zachodnia – Babica 2 punkty
Babica – Sularzówka 7 punktów
Sularzówka – Myślenice 7 punktów