Mały Szlak Beskidzki, etap 5: Kasina Wielka – Luboń Wielki

Mały Szlak Beskidzki

Nadszedł piątek, ostatni dzień Małego Szlaku Beskidzkiego. Do przejścia około 20 kilometrów. Wędrówka przez Lubogoszcz, Mszanę Dolną i Przełęcz Glisne. Koniec na Luboniu Wielkim.

Pobudka wczesnym rankiem i już przed 6 byliśmy na nogach. Chcieliśmy wyjść wcześnie, żeby szybciej zakończyć naszą wędrówkę, a potem leżeć, leżeć i leżeć. Kasinę Wielką opuściliśmy dość szybko i pokierowaliśmy się na Lubogoszcz (968 m), który jest postrachem turystów. Wyjście na niego od strony Kasiny nie należy do najłatwiejszych i napocimy się przy tym solidnie. Podejście jest ostre i szybkie. Po dojściu na górę czekają na nas ławki do odpoczynku.

Lubogoszcz (968 m)

Zejście do Mszany Dolnej było bardzo atrakcyjne. Najpierw przez las, ale potem po wyjściu na łąki otworzyły nam się widoki na Beskidy i pobliskie wioski. Widzieliśmy też nasz cel końcowy. Weszliśmy do miejscowości, asfalt, asfalt, asfalt przez pół godziny. W centrum kupujemy lody truskawkowe i siedzimy dość długo obmyślając dalszy plan podroży. Po dłuższej przerwie udaliśmy się wzdłuż drogi głównej i odbiliśmy w prawo na Przełęcz Glisne (634 m). Trochę trwało zanim się tam dowlekliśmy. Po drodze jeszcze bym sobie nogę skręcił i tyle by było z MSB.

Na przełęczy odbiliśmy w lewo i zaczęliśmy ostatnią ścianę płaczu. Nie ma co mówić ale podejście na Luboń (1022 m) to istna katorga. Powoli jakoś wydarliśmy pod górę :). Pod schroniskiem kilkanaście osób, widoki przednie, tylko gospodarz jakiś taki nie chętny do współpracy z miną na „po coś tu przyszedł”. Niestety coraz częściej schroniska dzierżawią osoby nie mające nic wspólnego z górskim klimatem.

Początek / koniec MSB
Na Luboniu
Luboń Wielki (1022 m)

Mapka poglądowa

Kasina Wielka - Luboń Wielki 21 kilometrów
Kasina Wielka – Luboń Wielki – 21 kilometrów

Punkty do książeczki GOT PTTK – 28 punktów

Kasina Wielka – Lubogoszcz 9 punktów
Lubogoszcz – Mszana Dolna 5 punktów
Mszana Dolna – Przełęcz Glisne 8 punktów
Przełęcz Glisne – Luboń Wielki 6 punktów