Na jesiennym szlaku w Beskidzie Wyspowym | Kamionna i Pasierbiecka Góra

W dzisiejsze popołudnie 17.10.2018 wybraliśmy się w Beskid Wyspowy na Kamionną 802 m n.p.m. i Pasierbiecką Górę 763 m n.p.m. Oba szczyty znajdują się obok siebie, są zalesione i zagościła już na nich piękna, złota jesień. Wyjście na górę można zaplanować z kilku stron: z Pasierbca, Żegociny, Kisielówki i Rozdziela. Najłatwiejsze jest podejście z Rozdziela przez Przełęcz Widomą niebieskim szlakiem, ponieważ wysoko można wyjechać samochodem po drodze asfaltowej i zatrzymać się na poboczu.

Przyjeżdżamy pod Kamionną 802 m n.p.m. po godzinie 14. Słońce już chyli się ku zachodowi i nie jest aż takie mocne, chociaż jeszcze można poczuć jesienne ciepło. Zatrzymujemy się na poboczu niebieskiego szlaku i rozpoczynamy krótkie podejście prosto na pierwszy szczyt. Po kamieniach, wśród opadłych liści mijamy dwóch motocyklistów i po 30 minutach od wyjścia z samochodu stajemy na Kamionnej. Pod szczytem znajduje się górna stacja wyciągu narciarskiego Laskowa-Ski, z której rozciągają się piękne widoki na mniejsze wzniesienia Beskidu Wyspowego. Warto odbić ze szlaku i podejść na chwilę na polanę widokową. Dawniej na szczycie znajdowała się drewniana wieża triangulacyjna, a pod nim małe jeziorko, które obecnie zarosło i przekształciło się w torfowisko. Na północnym stoku stworzono rezerwat przyrody Kamionna.

Zdobywamy wzniesienie, a następnie schodzimy pomału w dół niebieskim i żółtym szlakiem w kierunku Pasierbieckiej Góry 763 m n.p.m. Droga cały czas prowadzi przez las, a na miejsce widokowe wychodzimy tylko raz i też są to widoki ograniczone przez drzewa. Dochodzimy na szczyt, na którym spędzamy kilka minut, a następnie wracamy tym samym szlakiem w kierunku Kamionnej i samochodu. Trasa ma ponad 4 kilometry i idealnie nadaje się na krótki, popołudniowy spacer.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Beskid Wyspowy: Piękna Sądecczyzna i Zamczysko
Dzisiaj znalazłem się na szlaku prowadzącym do Zamczyska, znajdującym się w Beskidzie Wyspowym. Jest ono jednym z dwóch grzbietów Białowodzkiej Góry i zlokalizowane jest na terenie rezerwatu przyrody....
Beskid Wyspowy: Bez szlaku na Chełm
Chełm, o którym zaraz przeczytasz znajduje się w Beskidzie Wyspowym w Paśmie Łososińskim niedaleko Nowego Sącza. Jest to wzniesienie prawie całkowicie zalesione z małymi wyjątkami. Szczyt mierzy 793 m...
Beskid Wyspowy: Kolorowy Jaworz o poranku
Marzec rozpoczynamy w Beskidzie Wyspowym na wieży widokowej pod Jaworzem. Jest drugi dzień miesiąca i przed godziną 5:00 budzimy się z myślą o nadchodzącym wschodzie słońca. Na Jaworz mamy 30 minut,...
Beskid Wyspowy: Ostra, Ogorzała i przejścia nie ma
28 maja 2018. Jedziemy w Beskid Wyspowy, gdzie od samego poranka czeka już na nas Ostra i Ogorzała, dwa szczyty, na których jeszcze nigdy nie byliśmy. Jakoś z nimi nie było nam po drodze ze względu na...
Beskid Wyspowy: Wieża widokowa pod Jaworzem | pierwszy odcinek na YouTube
24 marca 2018 ruszamy w Beskid Wyspowy do wieży widokowej pod Jaworzem. Trafiła się wolna sobota, dlatego grzech byłoby jej nie wykorzystać. Na Kretówce, bo tak w języku miejscowych nazywa się to miej...

Jeden komentarz

1. W sierpniu byłem na Kamionnej po raz pierwszy, choć wychowałem się niedaleko. Zaparkowaliśmy chyba dokładnie w tym samym miejscu… Widoki z Pasierbieckiej Góry są, ale trzeba podejść kawałek niebieskim szlakiem w stronę Tymbarku, a potem zejść w kilku miejscach ze szlaku na polanki widoczne po lewej. Widać chyba większość Beskidu Wyspowego plus trochę Gorców, Beskid Sądeckiego etc.
    Z górnej stacji wyciągu pod Kamionną majaczył mi też Tarnów.