Noc na wieży widokowej i wschód słońca na Eliaszówce

Eliaszówka

Kolejny weekend rozpoczęliśmy od powitania dnia na górskim szlaku. To był nasz 5 wschód słońca w ostatnich dniach i trzeba przyznać, że budzący się dzień robi wrażenie, zwłaszcza gdy pogoda dopisuje, a na niebie znajdują się tylko pojedyncze chmury. Wybraliśmy się w Beskid Sądecki na nowo otwartą wieżę widokową na Eliaszówce (1023 m). Szukaliśmy chętnych osób na wyjazd, jednak nikogo nie udało nam się znaleźć. Pojechała z nami tylko siostra Angeliki i cieszy nas to, że coraz częściej wybiera się z nami na szlak.

Wyruszyliśmy w piątkowy wieczór o godzinie 20:30. Dojechaliśmy do Obidzy (Piwniczna Zdrój) na godzinę 21:25 i zaparkowaliśmy na wyznaczonym parkingu. Z tego samego miejsca startowaliśmy tydzień temu na wschód słońca na Radziejowej (1266 m). O tej wyprawie możecie przeczytać tutaj. Ruszyliśmy od Przełęczy Gromadzkiej szlakiem zielonym. Księżyc w pełni oświetlał nam trasę, jednak nie obyło się bez latarek. Trasa nie jest trudna. Trwa około 90 minut, a jedyne męczące podejście jest chwilę przed szczytem. Po ulewnych deszczach droga była rozmoczona i zrobiło się błoto.

Dotarliśmy na Eliaszówkę (1023 m) około godziny 23. Podziwialiśmy nową wieżę widokową. Kiedy byliśmy tutaj w tamtym roku w listopadzie to wieża zaczynała się budować. Efekt jest piorunujący.

Wieża widokowa w listopadzie 2013 roku
Wieża widokowa teraz (09.08.2014)

Dawniej ze szczytu nie było żadnych widoków. Teraz Eliaszówka (1023 m) stanie się bardzo popularna. Liczymy na to, że nasze zdjęcia zachęcą turystów do odwiedzenia tego miejsca. Oprócz wieży znajduje się tutaj także wiata turystyczna, palenisko i dobrze oznakowany wierzchołek. Na całej trasie powstały tablice informacyjne, ławki i panoramy z oznakowaniem widzianych wzniesień.

Listopad 2013
Sierpień 2014

Rozbiliśmy się na ostatnim piętrze wieży. Rano wyglądało to mniej więcej tak.

Nasz obóz 🙂

Spaliśmy od północy do 4:15. W nocy budziły nas ryczące zwierzęta i łamane gałęzie. Nie chcielibyśmy wtedy spać pod wieżą :). U góry byliśmy bezpieczni.

Dopiero po godzinie 5:10 słońce zaczynało się pokazywać.

05:12
05:15
05:20

Kiedy już wyszło na dobre to rzuciło bardzo ładne światło na doliny i znajdujące się tam mgły.

Widok w stronę Makowicy i Nowego Sącza
Niemcowa
Trzy Korony
Radziejowa
Zachęcamy wszystkich do podróżowania z nami
Chcesz poznać człowieka…Zabierz go w góry…

Zachęcamy wszystkich do podróżowania z nami. Zapewniamy brak reklam podczas górskich spektaklów :). Na szczycie zrobiliśmy sobie jeszcze pamiątkowe zdjęcia.

Angelika i Ewelina
Angelika i ja
Ewelina i ja

Schodziliśmy taką samą trasą do Obidzy. Na dole zostawiliśmy jeszcze pamiątkę.

Pewnie niedługo ktoś tutaj siadł

Zachęcam jeszcze do głosowania na mnie w plebiscycie Wielkie Odkrywanie Małopolski w kategorii Małopolska Osobowość Turystyki wysyłając SMS o treści MAL.138 pod numer 72355 (koszt 2,46 z VAT). Głosowanie trwa do końca miesiąca. Głosując na mnie, masz szansę wygrać koszulki górskie. Więcej można dowiedzieć się tutaj.

Mapka poglądowa

Beskid Sądecki - Eliaszówka (1023 m)
Beskid Sądecki – Eliaszówka (1023 m)

Punkty do książeczki GOT PTTK – 7 punktów
Przełęcz Obidza – Eliaszówka 4 punkty
Eliaszówka – Obidza 3 punkty

* Data wycieczki 09.08.2014
* Dystans 6.0 km
* Średnia prędkość 3.9 km/h
* Łącznie w dół 100 m

3 thoughts on “Noc na wieży widokowej i wschód słońca na Eliaszówce

1. Widzę, że pokochaliście wschody słońca. Piękne zdjęcia. Ja się raczej rzadko porywam na takie rzeczy. Po prostu jestem strasznym śpiochem! 🙂