Nocna wędrówka i poranek na Babiej Górze

Wschód słońca na Babiej Górze to jedne z najwspanialszych przeżyć jakie może spotkać pasjonata górskich wędrówek. Poranek na Królowej Beskidów to zaszczyt i możliwość podziękowania Bogu za piękno jakie nam dał. Nocna wędrówka przez ogromny masyw to niezapomniane chwile, święcący księżyc, który wskazuje drogę, tysiące gwiazd na niebie i światła miast pozostawionych gdzieś tam w dole.

Zaczęliśmy tradycyjnie na Przełęczy Krowiarki. Dojechaliśmy tam na godzinę 1:45. Zaparkowaliśmy na nowym parkingu, gdzie nie było żadnych samochodów. Mocno świecący księżyc i tysiące gwiazd dawały tyle światła, że nie potrzebowaliśmy latarek. Ruszyliśmy na Babią Górę czerwonym szlakiem. Mieliśmy śpiwory jeśli byśmy musieli dłużej czekać na świt, jednak szliśmy takim tempem, żeby dojść w idealnym czasie. Szliśmy ponad 3 godziny chociaż droga była bardzo dobra. Była wydeptana przez ludzi, którzy byli tam w weekend. Ten wpis będzie bardziej galerią niż opisem, dlatego zapraszam do przejrzenia zdjęć.

Cień Babiej Góry
Na szczycie

Wracamy na przełęcz

Oprócz nas na wschodzie były jeszcze 2 osoby, a kolejne spotkaliśmy dopiero na samym dole. Wracaliśmy tym samym szlakiem dalej zachwycając się pięknem gór.

Jeszcze raz Tatry

W niektórych miejscach śnieg sięgał 2 metrów. Było można to zobaczyć przez przykryte śniegiem sosenki.

Ciekawe czy dużo śniegu…

Dużo !!!… 🙂

Na Sokolicy dopiero jedliśmy śniadanie bo u góry strasznie dmuchało.

Piękna ta Babia 😉
Jemy, jemy 🙂

Po 8 byliśmy już na dole. Spakowaliśmy się, wyznaczyliśmy cel dalszej wędrówki i pojechaliśmy na szlaki Beskidu Makowskiego. O tym już niedługo na naszym blogu.

Przełęcz Krowiarki Szlak czerwony Babia Góra (1725 m n.p.m.) Szlak czerwony Przełęcz Krowiarki

Punkty do książeczki GOT PTTK – 20 punktów
Przełęcz Krowiarki – Sokolica 7 punktów
Sokolica – Babia Góra 7 punktów
Babia Góra – Przełęcz Krowiarki 6 punktów

* Data wycieczki 09.03.2014
* Średnia prędkość 2.0 km/h
* Łącznie w dół 720 m

Gdzieś na pogórzańskich polach
No właśnie. Patrząc na tytuł wpisu można nas zapytać gdzie byliśmy podczas dzisiejszego poranka. Otóż wybraliśmy się na Pogórze Rożnowskie, żeby znaleźć jakieś miejsce do dobrej obserwacji wschodz...
Wschód słońca na Radziejowej
24 marca wybraliśmy się na powitanie dnia na Radziejowej w Beskidzie Sądeckim. To już drugi wschód słońca, jaki mieliśmy przyjemność oglądać z najwyższego szczytu pasma. Nie był on może tak bardzo...
Przepiękny zachód słońca na Pogórzu Rożnowskim
Wczoraj, w godzinach wieczornych wybraliśmy się na Pogórze Rożnowskie do miejscowości Bruśnik na wieżę widokową. Zachód słońca zapowiadał się bardzo okazale, ponieważ przez większą część dnia na nie...
Nocna wędrówka ciemnym lasem bez szlaku i rekompensujące widoki na wstające słońce z wieży widokowej...
To, że byliśmy na wschodzie słońca na Lubaniu, to pewnie Wam się gdzieś rzuciło w oczy na naszym Facebookowym profilu. Nie wiecie jednak do końca, co się nam podczas nocnego wyjścia przydarzyło...
Atak zimy na Babiej Górze – Sokolica i Kępa
Po trzech dniach  spędzonych w Beskidzie Śląskim i wycieczkach na Klimczok, Wielki Stożek i Wielką Czantorię nadszedł czas na powrót w rodzinne strony, po drodze odwiedzając jeszcze masyw Babiej Gór...