Opuszczamy Karkonosze zdobywając Patelnie

18 września o poranku, zbieraliśmy się do opuszczenie Karkonoszy. Nie gościliśmy tam długo, bo już trzeba było jechać dalej, żeby odwiedzić kolejne miejsca. Na zakończenie odwiedziliśmy Kaplicę Świętej Anny i wyszliśmy na szczyt Patelnia.

Rozpoczęliśmy pod Domem Wczasowym Lubuszanin w Sosnówce. Znajduje się tam parking, który kosztuje 3 złote za dzień. Płaci się w kawiarni w budynku. Pytamy kierownika o zgodę na postój i ruszamy na niebieski szlak, idący do Kaplicy Świętej Anny.

Parking

Już na początku spotykamy turystę, z którym wędrujemy przez całą trasę. Po 15 minutach docieramy do kaplicy. Jest ona otwierana raz do roku, 26 lipca w dniu św. Anny. Dobre Źródło niekiedy nazywane jest świętym lub źródłem miłości. Do dziś wierzy się, że woda ma moc uzdrawiającą. Kto chce mieć szczęście w miłości – musi koniecznie tu przyjść. My mamy :).

Do kaplicy
Kaplica św. Anny z dobrym źródłem
W kaplicy

Z tego miejsca rozciągają się fantastyczne widoki na Kotlinę Jeleniogórską. Widzimy między innymi Jelenią Górę, Zamek Chojnik czy Zbiornik „Sosnówka”.

Widoki od kaplicy

Po chwili ruszamy dalej niebieskim szlakiem. Idziemy do Rozdroża pod Grabowcem, po drodze spotykając tajemnicze wejście z długim ciemnym korytarzem. Okazuje się to wejście do dawnej sztolni.

Wejście do dawnej sztolni

Docieramy do rozdroża i tam skręcamy na czerwony szlak. Czeka na nas ostre podejście na Patelnię. Trwa może ono 15 minut. Dochodzimy na miejsce, z potem na czole. Widzimy przed sobą okazałe skały – jedną z nich jest właśnie Patelnia, czyli karkonoski czakram (miejsce rytualne). Ludzie tutaj od niepamiętnych czasów czcili siły natury. Dalej mijamy Ostrą i wędrujemy czerwonym szlakiem.

Patelnia
Ostra

Schodzimy przez jakieś10 minut i wychodzimy na polankę, z której podziwiamy Śnieżkę. Pogoda się coś pogorszyła, ale i tak miało padać. Widzimy już ośrodek wypoczynkowy, pod którym mamy samochód. Rozstajemy się z naszym towarzyszem, który wraca do Karpacza, a my kierujemy się na parking.

Widok na Śnieżkę 1602 m n.p.m.

Wróciliśmy do samochodu, po drodze płacąc za możliwość postoju. Podbiliśmy też pamiątkowe pieczątki, które znaleźliśmy za barem.

Lubuszanin (721 m n.p.m.) Szlak niebieski Kaplica Świętej Anny (665 m n.p.m.) Szlak niebieski Rozdroże pod Grabowcem (651 m n.p.m.) Szlak czerwony Przełączka pod Grabowcem (725 m n.p.m.) szlak  Lubuszanin (721 m n.p.m.)