Poranek na Kobylnicy i okolicach na Pogórzu Rożnowskim

Wczorajszy dzień – 5 czerwca, zaowocował w przepiękną pogodę. Bezchmurne niebo, fantastyczna widoczność i wolny czas skusiły nas do wyjazdu na Pogórze Rożnowskie. Nie było to daleko od domu, bo tylko kilkanaście kilometrów. Byliśmy tam pierwszy raz i zakochaliśmy się od pierwszego krajobrazu. A Wy jak ?. Doceniacie Pogórza, czy raczej przechodzicie obok nich obojętnie ?. Zobaczcie zdjęcia i powiedzcie czy nie wygląda to jak bajkowa kraina.

Wyjechaliśmy z domu o godzinie 1:00 w nocy. Pół godziny później byliśmy już na miejscu, bo to tylko kilkanaście kilometrów od domu Angeliki. Dokładnie zajechaliśmy do miejscowości Miłkowa na szczyt Kobylnica mierzący 579 m n.p.m., który jest jednym z najwyższych na całym Pogórzu Rożnowskim. Tam znajduje się przekaźnik, dlatego jest to wzniesienie łatwo zauważalne z okolicznych miejscowości. Jest tam także ogrodzony teren, na którym znajduje się bodajże bunkier wojskowy. Można dojechać samochodem na samą górę, a tuż przed bramą skręcić w prawo i polną drogą trafić do najbardziej widokowego punktu. Ogólnie jest dość zimno bo tylko 7 stopni. Czekamy długi czas na wschodzące słońce słuchając muzyki z krainy łagodności zespołu Bądź Ciszą.

Widok z Kobylnicy

Widoki są tak przepiękne, że aż trudno to opisać.

Poranne mgły
Czekając na wschód

Oglądamy teren, pobliskie wzniesienia i decydujemy się przejechać na kolejną górę. Tam już na pewno będziemy mieć widok na cztery strony świata. Tutaj na Kobylnicy widać było stronę północną, wschodnią, część południowej i zachodniej. Pakujemy się do samochodu i zjeżdżamy do głównej. Kierujemy się w dół na Miłkową i Przydonicę. Jeśli będziecie korzystać z mapy Compassu to z łatwością znajdziecie to miejsce, bo w wydaniu z 2012 roku jest tam zaznaczona czarna droga i punkt widokowy. Wjeżdża się tam koło kapliczki przed przystankiem. Musimy ostro podjechać pod górę, ale asfaltem, a dopiero chwilę pod koniec kamieniami. Dojedziemy dokładnie tutaj…

Miejsce do obserwacji

W tym miejscu będziemy czekać na wschód słońca. Mamy widoki na Pogórze Rożnowskie, Ciężkowickie, Beskidy, Gorce i Tatry. Słońce wreszcie wstaje rzucając fantastyczne światło na okoliczne wzniesienia.

Budzi się dzień…
Pogórze…
Droga w Beskidy 🙂
Nad pagórkami
I te mgły
Panuje straszna cisza i spokój

Obracamy się, a tam pięknie wygląda znad Beskidów łańcuch Tatr. Ale nie ma się czemu dziwić. Z Pogórza Rożnowskiego, niezbyt wysokiego, możemy oglądać przepięknie prezentujące się tatrzańskie wierzchołki.

Tatry z Pogórza Rożnowskiego

Tym miłym akcentem kończymy świtanie na Pogórzu Rożnowskim, wracamy do domu i do swoich obowiązków z myślą, że w kolejnym dniu również gdzieś spędzimy cudowny poranek. Na koniec obejrzyjcie jeszcze krótki filmik.

Magia Sądecczyzny – droga marzeń na Dąbrowskiej Górze
4 listopada, maszerowaliśmy po drodze marzeń, która znajduje się na Pogórzu Rożnowskim, na Dąbrowskiej Górze w okolicach Nowego Sącza. Niewielkie wzniesienie mierzące 583 m n.p.m. zachwyciło nas i t...
Wschód słońca w okolicach Wału na Pogórzu Rożnowskim
Po minionym dniu i zachodzie słońca w Beskidzie Niskim przejechaliśmy kawałek na Pogórze Rożnowskie w okolice wzniesienia Wał, na którym już kiedyś byliśmy. Tym razem wstające słońce zrobiło na nas ...
Pogórze Rożnowskie: Wał – niewielki szczyt z wielkim potencjałem widokowym
Dwa ostatnie dni lutego obfitowały w dalekie obserwacje. Tatry widoczne z Sudetów, Tatry widoczne z Gór Świętokrzyskich, z Tarnowa, Krakowa, Tuchowa i z wielu, wielu innych miejsc. Maksymalna obserwac...
Kobylnica i Berdychów po raz kolejny
Tak bardzo spodobało nam się w czerwcu na Kobylnicy i Berdychowie, że postanowiliśmy to powtórzyć i po miesiącu wrócić w to piękne miejsce na Pogórzu Rożnowskim. Jak się okazało, wzniesienie mierząc...
od Szczytu do Szczytu: Berdychów na Pogórzu Rożnowskim
Teraz zabieramy Was na Pogórze Rożnowskie, żebyście zobaczyli jak prezentował się dzisiejszy poranek na wzniesieniu Berdychów, które jest zaliczane do naszego projektu "od Szczytu do Szczytu". Jest ...