Poranek na Paproci w Beskidzie Wyspowym

W miniony piątek ruszyliśmy w Beskid Wyspowy, żeby spędzić poranek na szczycie Paproć, koło Limanowej. Jak wiele osób wie – godziny poranne, kilkanaście minut po wschodzie słońca są najlepsze dla fotografów. Tym razem słońce schowało się za chmurami i musieliśmy obejść się smakiem. Na szczycie znajduje się stalowy krzyż, kaplica pod wezwaniem Matki Boskiej Królowej Beskidów, ławki, wiata turystyczna i duża mapa Beskidu Wyspowego. Ze wzniesienia rozciągają się przepiękne widoki na  Kostrzę, Pasierbiecką Górę, Pasmo Łososińskie, Ostrą, Cichoń, Mogielicę, Łopień, Ćwilin, Przełęcz Gruszowiec i Śnieżnicę, jak również rozłożone w dolinach i na stokach gór miejscowości: Łososina Górna, Pasierbiec, Laskowa, Limanowa, Słopnice, Dobra, Tymbark.

Wschód słońca na wzgórzach Łososiny Dolnej
Nas nie trzeba przekonywać, że niskie góry i pogórza są równie piękne jak te wysokie. My już o tym wiemy i za każdym razem gdy jedziemy gdzieś na wzniesienia nieprzekraczające 500 metrów n.p.m. zach...
Wędrówka szlakiem uwolnienia Jana Karskiego z Marcinkowic do Kątów
Tytuł dzisiejszego wpisu to wędrówka szlakiem uwolnienia Jana Karskiego z Marcinkowic do Kątów. Można powiedzieć, że nie do końca to jest prawda, chociaż już niedługo tak będzie. Taki szlak jeszcze ...
W Beskidzie Wyspowym na 4 szczytach: Modyń, Ostra, Cichoń, Paproć
Drugą wycieczkę, tak jak i inauguracyjną w Nowym Roku, odbyliśmy w pobliski Beskid Wyspowy. Nie jest to najwyższy z Beskidów, ale charakteryzujący się ciekawym rozmieszczeniem szczytów. Każde ze wzn...
Beskid Wyspowy: Miejska Góra i Łysa Góra z atrakcjami
Z powodu niepewnej pogody, która roztaczała się nad Beskidem Wyspowym, zrezygnowaliśmy z wyjścia na najwyższy szczyt pasma - Mogielicę i wybraliśmy się na krótką wycieczkę na Miejską Górę i Łysą Górę....
Beskid Wyspowy: Ostra, Ogorzała i przejścia nie ma
28 maja 2018. Jedziemy w Beskid Wyspowy, gdzie od samego poranka czeka już na nas Ostra i Ogorzała, dwa szczyty, na których jeszcze nigdy nie byliśmy. Jakoś z nimi nie było nam po drodze ze względu na...