Puszcza Białowieska: Ścieżka przez Rezerwat „Wysokie Bagno”

#objazdówka po Polsce – dzień V | 25.08.2018 | Kolejny dzień się rozpoczął. Jest to już piąty i mamy za sobą odwiedziny Roztocza i Poleskiego Parku Narodowego oraz przejazd do Puszczy Białowieskiej i Białowieskiego Parku Narodowego. Tutaj dzień wcześniej się zatrzymujemy na dwie nocki. Po przyjeździe do Białowieży, jak już wspominałam we wcześniejszym wpisie, tylko zdążyliśmy się zameldować. Niestety pogoda nie była dla nas łaskawa. Jedyną aktywnością było rozpakowanie walizek i zrobienie kolacji.

Nie ma co płakać. Jest nowy dzień i wyciskamy go jak cytrynkę. Na pierwszy strzał, żeby się rozchodzić, proponujemy zawitać do Rezerwatu „Wysokie Bagno”. Łączymy to miejsce ze spacerem kilkoma szlakami i wieżą obserwacyjną. Na początek parkujemy na skrzyżowaniu dróg naprzeciw Ośrodka Edukacji Leśnej „Jagiellońskie”. Jest to dość blisko granicy z Białorusią. Pakujemy co potrzeba do plecaka i kierujemy się za drogą na północ. Szybko zauważamy czerwony szlak i zaczynamy spacer. Skręcamy od razu w prawo i idziemy powoli. Na mapie określono go jako Szlak Miejscami Pamięci Narodowej. Został poprowadzony wokół Białowieży i przez wsie Podolany I i Podolany II.

Tu gdzie rozpoczynamy przygodę z nim zaczyna się zielona ścieżka edukacyjna o nazwie Krajobrazy Puszczy. Przez około dwa kilometry spacerujemy równocześnie dwiema ścieżkami, a po przejściu tego odcinku skręcamy w lewo. Za pół kilometra docieramy do drogi asfaltowej i tutaj zauważamy wieżę obserwacyjną. Wcale na nią nie wychodzimy, bo nie ma takiej potrzeby. Tyle widać z niej co i z drogi. Nadal tutejsze wieże nie należą do takich jak mamy u siebie w Beskidach. Przeważnie staramy się nie chodzić za drogą asfaltową, ale tutaj zmusiła nas siła wyższa. Nie był to jakiś znaczący odcinek, jakieś 700 metrów. Następnie skręcamy w prawo. Pędzimy przed siebie i dochodzimy do rozejścia szlaków oraz zielonej ścieżki edukacyjnej „Krajobrazy Puszczy”. Mamy wybór prawo lub lewo. Oczywiście udajemy się w prawo, bo idąc w tym kierunku dotrzemy do Rezerwatu „Wysokie Bagno”.

Dalej przechodzimy przez most i rzekę Narewkę. Dochodzimy do rozejścia się szlaków i tutaj w tym miejscu możemy zdecydować się na odpoczynek. Zrobiono tutaj piękną wiatę i może posłużyć do siedzenia i zjedzenia jakiegoś śniadania. My jednak idziemy przed siebie i kontynuując wędrówkę za zielonym szlakiem docieramy szybko do czerwonego szlaku. To, jak dobrze pamiętacie, jest ten szlak co wraz z nim rozpoczynaliśmy dzisiejszą wędrówkę. Skoro nastąpiła taka sytuacja to znaczy, że za niedługo dojdziemy do samochodu. Cała wyprawa liczyła sobie ponad osiem kilometrów i przeszliśmy ją w dwie godzinki.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.