Pytania od czytelników: 3 łatwe trasy w Tatrach na wędrówkę z dziećmi

Pytania od czytelników

Tatry to takie góry, w których nie trzeba wysoko się wspinać, żeby poczuć to co w nich jest najpiękniejsze. Hania zapytała nas o 2, 3 trasy takie łatwiejsze, którymi można powędrować z nastolatkami, dzieciakami. Co nieco już w Tatrach widzieliśmy i znamy właśnie te trasy dla początkujących. Zobaczcie 🙂

Witam,
Podziwiam Wasze piękne zdjęcia. Jestem mamą trójki nastolatków, które wpadły w bezruch. Jedno dziecko jest po operacji nogi (minęły 2 lata). W sierpniu wybieramy się pociągiem do Zakopanego. Proszę pomóżcie mi w wyborze 2 lub 3 tras, które nie byłyby zbyt męczące dla nas.
Dziękuję z góry.
Hania

Hania! Dzięki za wiadomość 🙂

Pierwszą naszą propozycją jest Rusinowa Polana szlakiem niebieskim od parkingu w Zazadni. Jeżdżą tam liczne autobusy, zwłaszcza w sierpniu. Piękna, leśna droga doprowadzi nas do kaplicy, a chwilę później na polanę. To jakieś 80 minut. My możemy tam zostać, bo jest to zjawiskowe miejsce, jednak pójście na Gęsia Szyję może być świetnym pomysłem. To kolejne 20 minut i już poczujemy klimaty tatrzańskich skał. Dalej kierujemy się zielonym szlakiem na Rówień Waksmundzką i czerwonym na Palenicę Białczańską. Tam busem na trasie Morskie Oko – Zakopane wrócimy do centrum. Na Palenicy możemy zakupić pamiątki. Trasa to około 11 kilometrów.

Trasa (kliknij!) – > Zazadnia – Rusinowa Polana – Gęsia Szyja – Rówień Waksmundzka – Palenica Białczańska

Rusinowa Polana

Druga trasa to wyprawa na Nosal i Wielki Kopieniec. Widoki nieziemskie, a trasa dość łatwa. Ruszamy od Murownicy, czyli mniej więcej na środku drogi od ronda do Kuźnic. Tam skręcamy na zielony szlak, który prowadzi na Nosal. Z niego docieramy na Nosalową Przełęcz i zmieniamy szlak na żółty. On doprowadza nas na Olczyską Polanę. Znowu wchodzimy na kolor zielony i wychodzimy na Wielki Kopieniec. Schodzimy z niego w stronę Toporowej Cyrhli szlakiem zielonym i czerwonym. Z niej możemy autobusem wrócić do centrum. Trasa ma około 8 kilometrów.

Trasa (kliknij!) – > Murowanica – Nosal – Nosalowa Przełęcz – Olczyska Polana – Wielki Kopieniec – Toporowa Cyrhla

Nosal

Trzecia trasa to start przy parkingu w Dolinie Strążyskiej. Czerwonym szlakiem po prostym dojdziemy na Polanę Strążyską. Odbijamy na żółty szlak i wąską ścieżką stajemy przed Wodospadem Siklawica. Wracamy nim i odbijamy na szlak czarny. Nim dochodzimy na Sarnią Skałę. Potem dalej czarnym idziemy na Polanę Kalatówki. Z niej niebieskim wracamy do Kuźnic i do ronda w Zakopanem. Trasa to około 11 kilometrów.

Trasa (kliknij!) – > Dolina Strążyska – Polana Strążyska – Sarnia Skała – Kalatówki – Kuźnice

Widok z Sarniej Skały na Giewont

Dziękujemy za przeczytanie. 🙂 Serdecznie zachęcamy do odwiedzin naszych stron na Facebooku, TwitterzeGoogle+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentujcie i polecajcie znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu. Jeśli macie jakieś pytania to czekamy :). Piszcie w komentarzach, na pocztę. W miarę możliwości odpowiemy, pomożemy.

2 thoughts on “Pytania od czytelników: 3 łatwe trasy w Tatrach na wędrówkę z dziećmi

1. Wydaje mi się, że 2 trasę lepiej robić w kierunku odwrotnym. W okolicach Zakopanego są ogromne problemy z dostaniem się do busa, jeśli czeka się na pośrednim (nie końcowym) przystanku.

1. Zrobiliśmy „drugą” trasę tak jak pisze autor, z siedmiolatką. Wg mnie jest to jednak lepsze rozwiązanie, bo mocne stromizny (od Murowanicy) pokonujemy pod górę. Zwłaszcza dla mających problemy pooperacyjne będzie to mniejsze obciążenie, niż przy schodzeniu. Podejście pod Kopieniec od Olczyskiej Polany to okraglaki, też mogą dać w kość przy schodzeniu 🙁

„Trzecią” trasę można zmodyfikować i iść nie do Kalatówek, tylko przez Dolinę Białego (szlak żółty). Jednak wtedy też zaproponowałbym kierunek odwrotny – ze względu na wygodę podejść i zejść.

Zaproponowałbym też Czarny Staw Gąsienicowy przez Murowaniec. Dodatkową opcją (przy dobrej pogodzie i kondycji może być przejście przez Karb i powrót do schroniska.

Wszystko, co wyżej chodzone z 7letnim dzieckiem, więc nastolatki też dadzą radę 🙂