Relacja z XXXI Rajdu Bestrampek

XXXI Rajd Bestrampek zorganizowany przez Zespół Szkół Ekonomicznych z Nowego Sącza pomału przechodzi do historii. Kolejna edycja odbyła się w Uroczysku Feleczyn koło Łabowej w Beskidzie Sądeckim. Udało się, że uczestniczyliśmy w nim aktywnie, przechodząc jedną z wybranych tras rajdowych tak jak pozostali uczestnicy.

My ten dzień rozpoczęliśmy dość wcześnie, bo około godziny 2:00, gdy jechaliśmy na wschód słońca na Pogórze Ciężkowickie, o którym mogliście już przeczytać, a jeśli nie to zachęcam do lektury – > LINK. Zaraz po tym ruszyliśmy w kierunku Nowego Sącza i Maciejowej, skąd mieliśmy ruszyć na nasz rajd. Zostawiliśmy auto pod kościołem i poszliśmy w kierunku, w którym miała prowadzić jedna z tras rajdu. Tam mieliśmy się spotkać z grupą, z którą później szliśmy, a której opiekunem był nasz wychowawca, gdy chodziliśmy do Ekonoma – profesor Paweł Dobosz. Miło wspominamy jako absolwenci szkołę i chętnie do niej wracamy. Ten rajd był super okazją do powspominania nieodległych przecież czasów. Sami dotarliśmy do szlabanu i wejścia do Popradzkiego Parku Krajobrazowego.

Wejście do Popradzkiego Parku Krajobrazowego

Kilka minut później dotarły wyczekiwane przez nas grupy rajdowe. Od tego czasu szliśmy już razem z kilkudziesięcioma osobami. Szliśmy na początku po asfalcie, a następnie skręciliśmy do lasu i wędrowaliśmy bez szlaku. Było tak upalnie, że przyjemnie szło się po leśnej ścieżce.

Trasa rajdu
Asfalt, las, asfalt

Wędrówka, aż do samego Feleczyna trwała może z dwie godziny. Strasznie szybko przeleciał ten czas. Kulminacyjnym punktem miały być różne rywalizacje, gry i zabawy przygotowane przez organizatorów. Były to między innymi: konkurs wiedzy o Beskidzie Sądeckim, ekologiczny, pierwszej pomocy czy sportowy. Dodatkowo poszczególne grupy dostawały dodatkowe punkty za stan osobowy i trudność trasy, a ujemne za brak apteczki, nieodpowiedni ubiór i złe zachowanie.

Uroczysko Feleczyn
Konkurs ekologiczny i pierwszej pomocy
Nagłośnienie
Zmagania sportowe
Konkurencje GOPR-u
Miejsce na punkty
I jedzenie 🙂

Pomału dochodziły kolejne grupy ze Składzistego i Łabowca przez Halę Łabowską. Niektóre klasy wędrowały z przewodnikami z sądeckiego oddziału PTTK i właśnie one przechodziły przez schronisko na Hali Łabowskiej.

Uczestnicy

Podczas rajdu rozmawialiśmy z wieloma nauczycielami, którzy nas kiedyś uczyli. W międzyczasie pieczono kiełbaski, a każdy kto chciał to mógł napić się herbaty lub zimnej wody.

Podsumowanie wyników

Trzy najlepsze ekipy dostały fantastyczne nagrody, a każdy uczestników odznakę rajdową. Wyniki rywalizacji o Puchar Dyrektora ZSE w XXXI Rajdzie Bestrampek były następujące:

1. IIIf TE – 68 punktów

Zwycięzcy
Najlepsi z najlepszych
Organizator – profesor Tomasz Strachanowski

Wszyscy rozjechali się do domów, a my powędrowaliśmy w stronę kościoła w Maciejowej gdzie mieliśmy zostawiony samochód. Szliśmy bez szlaku drogą asfaltową. Po dojściu do samochodu okazało się, że temperatura w słońcu przekroczyła 40 stopni.