Spotkanie w bacówce na Brzance

Jej wysokość Brzanka

21 września spotkaliśmy się wszyscy na Pogórzu Cieżkowickim w bacówce na Brzance, aby wziąć udział w spotkaniu autorskim. „Jej wysokość Brzanka” to przewodnik turystyczny stworzony przez miłośnika górskich wędrówek, pasjonata rodzinnego Pogórza Cieżkowickiego i samej Brzanki – Piotra Firleja, który jest także przewodnikiem beskidzkim. Brzanka jest to wzniesieniem na terenie Pogórza Ciężkowickiego na południe od Tuchowa. Na szczycie znajduje się schronisko i wieża widokowa.

Przewodnik obejmuje obszar Lokalnej Grupy Działania Pogórzańskiego Stowarzyszenia Rozwoju tj. gminy: Gromnik, Ryglice, Rzepiennik Strzyżewski, Szerzyny i Tuchów. Centralnym punktem tego obszaru, widocznym niemalże z każdego miejsca jest Brzanka (536 m n.p.m.).

Akcja promująca przewodnik rozpoczęła się już 20 września. My natomiast uczestniczyliśmy w wydarzeniach dnia drugiego.

Jej wysokość Brzanka - Plan wydarzeń
Jej wysokość Brzanka – Plan wydarzeń

Przyjechaliśmy na miejsce po godzinie 16. Właśnie miało miejsce przywitanie gości. Ludzi było całkiem sporo. Grupy nadchodziły z różnych stron. Była grupa konna, trekkingowa, amatorzy chodzenia z kijkami i rodziny z dziećmi.

Spotkanie na Brzance

My sami mieliśmy kilka chwil, żeby przedstawić się zgromadzonym gościom i opowiedzieć o projekcie „Góry – Nasza Pasja”. Gdy skończyliśmy to niebo zaczęło płakać, że to już koniec i trzeba było uciekać do środka. Tam czekaliśmy na różne prelekcje.

Piosenki turystyczne
Krótki filmik ze spotkania

Piotr Firlej - Jej wysokość Brzanka
Piotr Firlej – Jej wysokość Brzanka

W międzyczasie udało się upiec kiełbaski. Punktem kulminacyjnym było wystąpienie autora. Po zakończeniu można było zdobyć także dedykację.

Nasz przewodnik z dedykacją

Na koniec zachęcam do odwiedzin Pogórza Ciężkowickiego i Pasma Brzanki. Mam nadzieję, że kiedyś się tam spotkamy.