Suchy Połeć w Podzamczu

Suchy Połeć to charakterystyczna formacja skalna w Podzamczu na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, znajdująca się pomiędzy Zamkiem Ogrodzieniec, a Grodem na Górze Birów. Dostać się do niej można idąc czerwonym szlakiem (Szlakiem Orlich Gniazd) z centrum miasteczka w stronę grodu. Od razu po minięciu z prawej strony wiaty turystycznej zobaczymy wysoką, pionową skałę z metalową barierką na szczycie.

Na Suchy Połeć nie prowadzi żaden szlak turystyczny, jednak żeby się tam dostać od drogi asfaltowej potrzebujemy około 5 minut. Podejście nie jest trudne, a my mieliśmy szczęście, że nocowaliśmy w kwaterze tuż pod nim. Mogliśmy sobie wyjść wieczorkiem na krótki spacer. Początkowo myśleliśmy o wschodzie słońca, jednak pogoda się zepsuła i słońce dość wcześnie zaszło na chmury, chociaż rano na Górze Zborów i przy Skałach Rzędkowickich mieliśmy pogodę wymarzoną.

Suchy Połeć w Podzamczu, Jura Krakowsko-Częstochowska

Podzamcze w naszym odczuciu to miejsce warte uwagi. Główną atrakcją jest Zamek Ogrodzieniec, jednak fajnie jest czasem zobaczyć coś innego. Warto szukać nowych perełek. Pytaliście nas czy mieliśmy w planach odwiedziny zamku. Przyjeżdżając do Podzamcza wiedzieliśmy, że go odpuścimy z 2 głównych powodów. Po pierwsze byliśmy tam już 2 razy – raz podczas wędrówki Szlakiem Orlich Gniazd i raz podczas wędrówki Szlakiem Warowni Jurajskich. Są to szlaki długodystansowe, które bardzo polecamy. Drugim powodem było poszukiwanie nowych i ciekawych miejsc i tym sposobem odkryliśmy Suchy Połeć.

Na wschodnich stokach Suchego Połcia znajdują się niemieckie bunkry oraz inne ślady umocnień. Ich zadaniem kilkadziesiąt lat temu, miała być kontrola drogi prowadzącej na Górny Śląsk. Niemcy mieli nadzieję na zatrzymanie frontu, dlatego miały także stać się jednym z ważnych węzłów oporu linii Ostwall. Miłośników historii to miejsce powinno zainteresować. Obiekt jest czynny cały rok, a wstęp jest darmowy. Szczyt jest ogrodzony barierkami i zobaczymy z niego Zamek Ogrodzieniec, Gród na Górze Birów, a także samo Podzamcze.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.