Szlak długodystansowy Brzeźnica – Łopuszna, etap 4: Rabka-Zdrój – Łopuszna

Szlak długodystansowy Brzeźnica ? Łopuszna, etap 4: Rabka-Zdrój - Łopuszna

Cztery dni przeleciały bardzo szybko. Czuliśmy się jakby to miał być dopiero początek szlaku, jednak tego dnia mieliśmy kończyć naszą przygodę. Ostatni dzień i ostatnie 19 kilometrów. Ostatnie kroki do przejścia szlaku. Przez Gorce…

Wyruszyliśmy z Rabki po godzinie 5. Wędrowaliśmy po pięknych gorczańskich łąkach z lekka oświetlonych słońcem.

Gorczańskie poranki

Przeszliśmy przez łąki nad Gilówką, miejscowość Olszówkę, osiedla mieszkaniowe, aż dostaliśmy się do Poręby Wielkiej. Z Poręby najlepiej jest dostać się do Koninek stopem albo busem. Jednak my chcieliśmy przejść ten odcinek nawet jeśli prowadził godzinę po betonie i liczył kilka kilometrów. Po dotarciu do Koninek kupiliśmy bilety wstępu do Gorczańskiego Parku Narodowego i ruszyliśmy na Turbacz (1310 m). Już drugi raz przyszło nam iść tą trasą. Piąty raz szliśmy na Turbacz (1310 m) i po raz pierwszy była otwarta kasa biletowa. Później okazało się, że na całej trasie będą prowadzone remonty. Będą robione schody, mostki, kładki. Zostaną odnowione ławki i szlakowskazy. Trasa na ogół jest dość krótka i przyjemna. Najpierw przechodzi się przez las, a potem wychodzi się na polany widokowe, z których rozciągają się piękne widoki na Beskid Wyspowy.

Widoki na Beskid Wyspowy i Mogielicę (1171 m)

Weszliśmy potem na Czoło Turbacza (1259 m) i na Halę Turbacz. Na pierwszym planie był tym razem Beskid Żywiecki i Babia Góra (1725 m).

Babia Góra (1725 m)

Przy schronisku na Turbaczu (1310 m) były tłumy ludzi. Nie ma się czemu dziwić, przecież była niedziela.

Schronisko na Turbaczu

Schodziliśmy długim szlakiem przez ponad 2 godziny. To były nasze ostatnie kilometry na szlaku Brzeźnica – Łopuszna. Wiedzieliśmy, że zrobiliśmy coś fajnego. Czuło się to w środku. Po dotarciu do Łopusznej byliśmy szczęśliwi. Był to nasz pierwszy szlak długodystansowy. Krótki, niekrótki. Dla nas w sam raz. Dobre przetarcie przed Małym Szlakiem Beskidzkim.

Końcowy punkt szlaku – 98 kilometr 🙂

Nie wiem czy jest to do końca 98 kilometrów. Wydaje nam się, ze jest ponad 100 spokojnie.

Punkty do książeczki GOT PTTK – 37 punktów
Rabka-Zdrój – Olszówka 6 punktów
Olszówka – Poręba Wielka 4 punkty
Poręba Wielka – Poręba Wielka Koninki 5 punktów
Poręba Wielka Koninki – Schronisko PTTK na Turbaczu 13 punktów
Schronisko PTTK na Turbaczu – Łopuszna 9 punktów