Szlak Warowni Jurajskich pod patronatem Związku Gmin Jurajskich

Już niedługo wrócimy na szlaki Jury Krakowsko-Częstochowskiej, żeby pod patronatem Związku Gmin Jurajskich powędrować Szlakiem Warowni Jurajskich z Mstowa do Rudawy mierzącym 152 kilometry. Gdy w ubiegłym roku maszerowaliśmy Szlakiem Orlich Gniazd z Krakowa do Częstochowy to również naszą wyprawę patronatem objęło to stowarzyszenie. O SWJ nie przeczytamy w Internecie zbyt wiele. Dowiemy tylko tyle, że jest i jak prowadzi, jednak jeszcze nikt z blogerów nim nie maszerował podczas jednej wędrówki i nie przedstawił tego w swoich zapiskach. Na szlaku chcemy spędzić 6 dni, żeby wszystko dokładnie obejrzeć. Akurat wyjdzie około 25 kilometrów dziennie, czyli idealnie, żeby coś pochodzić i pozwiedzać.

Na trasie Szlaku Warowni Jurajskich leżą te XIV-wieczne strażnice obronne, których zasięgiem nie objął Szlak Orlich Gniazd. Oba szlaki kilkakrotnie się krzyżują. Szlak prowadzi przez ruiny strażnic (Suliszowice, Przewodziszowice, Łutowiec, Ryczów), zamków (Ostrężnik, Morsko, Ogrodzieniec, Pieskowa Skała, Ojców), obok klasztoru w Grodzisku, przez Ojcowski Park Narodowy i rezerwaty (Ostrężnik, Góra Zborów, Smoleń). Szlak wyznaczony jest kolorem niebieskim. Zobaczymy w praktyce czy jest dobrze oznaczony i czy warto nim kiedyś powędrować… Do zobaczenia na szlaku!

jj

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na Facebooku, InstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Angelika i Mateusz :)

Beskid Wyspowy: Białowodzka Góra i wrześniowe inwersje
Zaczęła się jesień, a więc ta pora roku, na którą czeka wielu fotografów. W górach zaczyna robić się kolorowo, poranki bywają malownicze poprzez mgły zalegające w dolinach. Czasem zdarzy się tak, że w...
Beskid Żywiecki: Złatna – Trzy Kopce – Hala Rysianka – Hala Lipowska – Złatn...
18.09.2018 | Dzień rozpoczynamy w kwaterze w Ujsołach. Po godzinie 6 ruszamy w kierunku Złatnej-Huty, gdzie mamy punkt startowy na Halę Rysiankę i Halę Lipowską. W minionym dniu byliśmy w Beskidzie Śl...
Gorce: Ochotnica Dolna – Lubań – Baza namiotowa SKPG na Lubaniu – Ochotnica Dolna
Na wyprawę w czwartkowy (18.08.2017), wakacyjny dzień spontanicznie pojechaliśmy w Gorce. Rano po przebudzeniu własnym oczom nie mogliśmy uwierzyć co się działo na Lubaniu. Otóż dosłownie było morze m...
Pogórze Wiśnickie: W piątkowy wieczór z Iwkowej na Szpilówkę
Dzisiaj pod koniec dnia wybraliśmy się na Pogórze Wiśnickie, żeby przespacerować się z Iwkowej na Szpilówkę czerwoną ścieżką przyrodniczą. Tak jak się spodziewaliśmy na szlaku nie spotkaliśmy nikogo, ...
Beskid Wyspowy: Majowy poranek na Jodłowcu Wielkim nad Łososiną Dolną
Miesiąc maj rozpoczynamy od tajemniczego poranka na zboczach Jodłowca Wielkiego górującego nad gminą Łososiną Dolną w Beskidzie Wyspowym. Mimo mgły za oknem ruszyliśmy w drogę. Zatrzymaliśmy się dop...