Tatry: Październikowe Morskie Oko całe w śniegu

Po kilku dniach w Sudetach i na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej urlop kończymy w Tatrach. Będąc jeszcze w Olsztynie mamy cichą nadzieję, że trafią nam się fajne warunki w drodze do Morskiego Oka.

Wyjeżdżamy z kwatery w Olsztynie po godzinie 4. Do przejechania mamy ponad 200 kilometrów, czyli na parkingu w Palenicy Białczańskiej powinniśmy być za jakieś 3-4 godziny. Jest październik, czyli zanim wstanie słońce to musimy poczekać przynajmniej do godziny 6. Zbliżamy się do Nowego Targu i już wiemy, że widoki mieć będziemy. W Gliczarowie Górnym zatrzymujemy się na kilka minut, żeby obejrzeć przepiękne poranne widoki.

Dojeżdżamy na 8 na parking. Stoi tam już kilka samochodów. Mimo późnej godziny turystów nie ma za dużo. 25 złotych i parkujemy. Po 15 minutach ruszamy na dziewięciokilometrową trasę nad Morskie Oko. Zajmuje nam ona ponad 2 godziny. Słońce, które mieliśmy na początku zaszło za chmury, a wyszło dopiero przy Włosienicy i tam też zaczął się lód na drodze. Śnieg pojawił się nieco wcześniej. Zrobiło się pięknie i tak było, aż nad Morskie Oko, czyli naszego głównego celu.

W schronisku Angelika zamówiła sobie kwaśnicę i bardzo sobie chwaliła. Ja w tym czasie chodziłem obok schroniska i robiłem zdjęcia. Nie schodziliśmy nad taflę jeziora, bo na schodach było ślisko i niebezpiecznie. Trochę czasu nam zajęło samo dojście, dlatego już nie szliśmy szlakiem nad Morskim Okiem.

Wracaliśmy po godzinie 12. Myśleliśmy, że turystów nie będzie za dużo, a widoki sunących ludzi w stronę schroniska przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Tak samo było z transportem konnym. Bardzo wielu turystów chorych jechało do góry.

Na parkingu byliśmy około 15 i ruszyliśmy na nocleg do kwatery. Tradycyjnie mieliśmy problem ze znalezieniem noclegu. 3/4 kwater na jedną noc miało wszystko zajęte.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Angelika i Mateusz :)

Z Morskiego Oka na Szpiglasowy Wierch i do Doliny Pięciu Stawów
Nadszedł ostatni dzień naszego tatrzańskiego urlopu. Po prawie całym tygodniu niepogody, na zakończenie dostaliśmy fantastyczne warunki do podróżowania. Postanowiliśmy udać się nad Morskie Oko, nast...
Gdzie w góry na wakacje? | 10 propozycji na 2018 rok
10 naszych pomysłów na wakacyjną wycieczkę w góry w 2017 roku bardzo przypadło Ci do gustu, dlatego w dniu rozpoczęcia wakacji i przed rozpoczęciem urlopów przedstawiamy Ci nasze TOP10 wakacyjnych pro...
Tatry: Palenica Białczańska – Dolina Roztoki – Dolina Pięciu Stawów Polskich
Czwarty dzień naszej podróży poślubnej w górach. Drugi dzień na luźno bez sukni, garnituru, w rzeczach, w których czujemy się najlepiej, czyli w ciuchach górskich. W planach mamy dojście w miarę moż...
5 pomysłów na wycieczkę w Tatry dla początkujących
Wielu z Was szuka pomysłu co robić w górach w Nowy Rok. Pytacie nas o łatwe szlaki i propozycje jednodniowych wycieczek po Tatrach, bo przeważnie tam kierujecie się w przerwie świątecznej. Jedni planu...
Tatry: Wyprawa na Rysy w innym terminie
Tatry w całej okazałości są piękne lecz "przykazaniem" każdego podróżnika jest odwiedzenie najwyższego szczytu Polski - Rysów (2499 m). // Jeszcze niespełna tydzień temu planowaliśmy wyruszyć w...