W Beskidzie Żywieckim: Wielka Racza, Mała Racza i Przegibek

Racza10.3.14010To co dobre szybko się kończy i mogliśmy już kolejny raz się o tym przekonać, gdy pozostawał  nam ostatni dzień na górską wędrówkę. Zarezerwowany był on dla Wielkiej Raczy.

Na szczyt dotarliśmy z Rycerki Kolonii, tak jak niespełna dwa miesiące temu. Strasznie wtedy żałowaliśmy, że pogoda nam nie dopisała, jednak odpłaciła nam teraz. Do schroniska na Wielkiej Raczy zawitaliśmy kilka minut po godzinie dziewiątej. Widoki były kapitalne… Aaaach :).

Wielka Racza 10.03.2014Wielka Racza 10.03.2014Poszliśmy na taras widokowy, którą kiedyś sobie darowaliśmy. Mała Fatra, Tatry Niżne i Wyżne, Babia Góra, Barania Góra, Pilsko i wszystko było tak bardzo blisko. Przez szczyt przebiega także granica ze Słowacją. Takimi widokami można było cieszyć oczy w nieskończoność, jednakże czas nie pozwalał na takie przyjemności.

Zjedliśmy jeszcze w schronisku śniadanie i poszliśmy w dalszym kierunku. Za kilka minut dotarliśmy do rozwidlenia pod Raczą. Tam poprosił nas o zdjęcie jeden z turystów. Oczywiście nie było z tym najmniejszego problemu. Dalej na trasie w kierunku Małej Raczy jest kilka polan widokowych i tam również widziane krajobrazy mogą zadziwić.Wielka Racza 10.03.2014Oznaczenie mniejszej z sióstr od stycznia się nie zmieniło; po prostu go nie ma. Trzeba się domyślać, gdzie to może być. Po zejściu z niej zaczęło się prawdziwe wyzwanie. Musieliśmy dotrzeć do Schroniska PTTK na Przełęczy Przegibek, prawie cały czas po lodzie. Trasa prowadziła przez las, dlatego słońce nie zdążyło jeszcze go roztopić. Na tym odcinku nadłożyliśmy ponad godzinę drogi.Wielka Racza 10.03.2014Zanim jednak dotarliśmy na Przegibek to zauroczyło nas kolejne miejsce. Piękne obrazki tego dnia były normą.Wielka Racza 10.03.2014W schronisku były tylko dwie osoby, które i tak już je opuszczały. Zostawiliśmy wpis w księdze gości i też wyszliśmy na zewnątrz.Wielka Racza 10.03.2014Na zegarze był już kwadrans przed piętnastą i to był najwyższy czas do powolnego schodzenia na dół. Zejście trwało około godziny, dobrze ubitą drogą. Trochę ciężko z oznaczeniami, ponieważ w lesie prowadzona jest wycinka drzew. Jakoś się z tym uporaliśmy i dotarliśmy na nasz parking. Powrót do domu zajął nam około 4 godziny, ale wyjazd był fantastyczny i godny zapamiętania ;).

Rycerka Górna Kolonia – Wielka Racza – Mała Racza – Jaworzyna – Przegibek – Rycerka Górna Kolonia / szlak żółty, czerwony, czarny, zielony

Punkty do książeczki GOT PTTK – 26 punktów

* Rycerka Górna Kolonia – Wielka Racza 10 punktów
* Wielka Racza – Schr. PTTK Przegibek 11 punktów
* Schr. PTTK Przegibek – Rycerka Górna Kolonia 5 punktów

Dodatkowe informacje

* Data wycieczki 10.03.2014

* Rozpoczęcie podróży – 7:00
* Przebyte kilometry – 19
– Suma podejść – 860 m
– Suma zejść – 870 m

Galeria

3 thoughts on “W Beskidzie Żywieckim: Wielka Racza, Mała Racza i Przegibek

1. Piękna pogoda się Wam trafiła 🙂 Jak widać zawsze warto wracać na odwiedzone już szczyty, choćby po takie „zaległe” widoki 🙂

2. Piękna pogoda, piękne widoki, piękne zdjęcia, piękne… 🙂 Wszystko piękne 🙂 Ten dzień był dopełnieniem tamtego zimowego.
    Kiedy pójdziecie następny raz w taką pogodę dajcie znać, pójdziemy i my.