Wielkanocne wędrowanie na Kamionną w Beskidzie Wyspowym

KamionnaPo wizycie w Beskidzie Niskim na Magurze Małastowskiej w Wielką Niedzielę, następnego dnia w Poniedziałek Wielkanocny wybraliśmy się w Beskid Wyspowy na szczyt Kamionna do pomnika przyrody Kamienie Brodzińskiego na Pogórzu Wiśnickim.

Po porannej Mszy Świętej u Angeliki w Wojnarowej pojechaliśmy do mnie po mapę Beskidu Wyspowego i ruszyliśmy w stronę Laskowej Górnej. Tam na Przełęczy Widomej skręciliśmy w lewo i podjechaliśmy w pobliże przekaźnika. Kilka chwil przed nami, przyjechał jakiś facet z córką, która miała bodajże 3 lata, ale dzielnie radziła sobie z podejściami. Trasa na szczyt nie była wymagająca, dlatego po około 30 minutach byliśmy przy górnej stacji kolejki  „Laskowa Ski”. Rozciągają się tam piękne panoramy na Beskid Wyspowy.Niestety Gorce zasłaniają drzewa, chociaż idąc w stronę Pasierbieckiej Góry można je zobaczyć. Tak właśnie zrobiliśmy i powędrowaliśmy dalej szlakiem niebieskim. Kamionna jest oznaczona powalonym słupem i nic po za tym tam nie ma. Kilkadziesiąt metrów dalej znajduje się polana, na której są ławki i palenisko. Jest to bardzo dobre miejsce na wycieczki szkolne.

Udaliśmy się dalej w kierunku Pasierbieckiej Góry. Idzie się prawie cały czas po prostym i zmęczyć się nie można. Po drodze minęliśmy kilka spacerujących osób. Znaki nie zawsze są widoczne, dlatego czasem idzie się intuicyjnie. Nie wiedzieliśmy dokładnie gdzie jest szczyt, bo również nie jest oznaczony. Było tylko wiadomo, że znajduje się on przy rozejściu szlaków niebieskiego i żółtego. Rozejrzeliśmy się i  przyjęliśmy, że był tam gdzie aktualnie byliśmy ;). Wróciliśmy taką samą trasą, aż do samego wyciągu, potem zeszliśmy 200 metrów pod nim i dotarliśmy na niebieski szlak. Przy samochodzie byliśmy po godzinie 12.Kolejnym punktem naszej wyprawy był szczyt Paprotna i pomnik przyrody Kamienie Brodzińskiego. Wróciliśmy na drogę główną i pojechaliśmy do miejscowości Lipnica Górna. Tam zostawiliśmy samochód przy szlaku niebieskim i poszliśmy w stronę kamieni. Nie była to długa podróż, bo już po 20 minutach dotarliśmy na miejsce.Pomnik przyrody Kamienie Brodzińskiego znajduje się w województwie małopolskim, gminie Lipnica Murowana, na pograniczu miejscowości Lipnica Górna oraz Rajbrot. Położony jest na terenie Pogórza Wiśnickiego na podszczytowych partiach góry Paprotna (441 m n.p.m.), na obszarze Wiśnicko-Lipnickiego Parku Krajobrazowego. Kamienie znajdują się na niższym, północno-wschodnim wierzchołku Paprotnej (436 m n.p.m.) i jego zboczach.

Przy pomniku była jakaś rodzinka z dzieciakami, które miały pistolety na wodę, bo to przecież był śmigus-dyngus. Nikt jednak nie został trafiony, ponieważ brakło amunicji :).