Wielkanocne wędrowanie na Magurę Małastowską w Beskidzie Niskim

Magura MałastowskaŚniadanie wielkanocne zostało zjedzone, dlatego po skonsumowaniu wielkanocnej babki, koniecznością było spalenie kalorii. Pojechałem po Angelikę i ruszyliśmy w stronę miejscowości Oderne. Dołączyła do nas także jej siostra, która od czasu do czasu wędruje razem z nami. Po 30 minutach dojechaliśmy pod kościół i tam zostawiliśmy nasz transport. Ludzie zjeżdżali się na świąteczną mszę i dziwnie patrzyli na kogoś kto prawdopodobnie również na nią przyjechał, ale w spodenkach i podkoszulku. Jednak nie wiedzieli, że ktoś tu był na rezurekcji, zjadł już śniadanie, a teraz świętuje w najlepszy z możliwych sposobów – w górach.

Ruszyliśmy szlakiem żółtym w stronę Magury Małastowskiej. Na palcach jednej ręki można policzyć nasze wycieczki w Beskid Niski, ale to się niedługo zmieni bo jest to piękne pasmo. Po drodze zatrzymaliśmy się przy pierwszym krzyżu. Na ławce było napisane „przychodniu odpocznij w cieniu krzyża”.Dalej dotarliśmy na szczyt Wierch i weszliśmy na piękną polanę. Idąc dalej, wydawało się, że jesteśmy w bajce.Minęliśmy ją i podreptaliśmy dalej na leśną ścieżkę. Doprowadziła nas do połączenia ze szlakiem zielonym biegnącym z miejscowości Smerekowiec. Potem znów weszliśmy na drogę asfaltową i szliśmy nią prawie do samego schroniska na Magurze Małastowskiej.Przed schroniskiem były tylko 2 osoby, a w głównym pomieszczeniu nie było nikogo, tylko my i kocia rodzina, z którą się chwilę pobawiliśmy.Zostawiliśmy pamiątkowy wpis i poszliśmy na szczyt.Przy szczycie znajduje się cmentarz Przysłup nr 58 z I wojny światowej. Widać, że trwają prace mające na celu odnowienie takiego typu zabytków.Zeszliśmy nieco niżej i dotarliśmy do cmentarza nr 59. Beskid Niski słynie z takich obiektów. Na tych terenach, toczyła się bardzo znana Bitwa pod Gorlicami w 1915 roku. Wróciliśmy do szlaku zielonego, a następnie wędrowaliśmy tą samą trasą. Pod koniec za nami odzywała się burza, więc przyśpieszyliśmy kroku. Niebo zrobiło się ciemne i zaczęło kropić, jednak nie zmoczyło nas i bezpiecznie dotarliśmy do samochodu.

Magura Małastowska

Punkty do książeczki GOT PTTK – 11 punktów

Oderne – Magura Małastowska 8 punktów
Magura Małastowska – Oderne 3 punkty

Galeria

5 thoughts on “Wielkanocne wędrowanie na Magurę Małastowską w Beskidzie Niskim

1. Świetny artykuł!
    i te zdjęcia, wspaniałe, przejrzyste, soczyste..

Dużo wędrujecie 🙂 Najbardziej cieszą Nas rzecz jasna zdjęcia z BN 😉
    a kocia rodzina – rośnie grono tych nieoficjalnych maskotek schroniska na Magurze 😀

zapraszamy do Nas, w odwiedziny 😉
    Co prawda mało wędrujemy, tylko jak złapiemy czasu i grosza – może i u Nas coś Wam się spodoba 😉