Wieża widokowa na Cergowej

Po wielu miesiącach oczekiwania wreszcie powstała wieża widokowa na Cergowej. Tak! W końcu doczekaliśmy się jej otwarcia. Turyści od razu zaczęli odwiedzać to miejsce. Ważną informacją jest to, że przy dobrej pogodzie zobaczymy Tatry i Bieszczady. Drewniana wieża widokowa na Cergowej to strzał w 10 pod względem turystycznym, ponieważ Beskid Niski nie może pochwalić się zbyt dużą liczbą odwiedzających. Jest to plus i minus, bo beskidzkie szlaki na Cergową mogą teraz się zaludnić. Platformy widokowe przyciągają uwagę wszystkich. Ta mierzy 23 metry i na szczęście ostatnie piętro wystaje poza drzewa. Wieża jest otwarta cały rok, a wejście na nią jest darmowe.  🙂

Jak dojść na Cergową?

• żółtą ścieżką z parkingu w miejscowości Lipowica
  • czerwonym szlakiem z Nowej Wsi
  • żółtą ścieżką od kościółka z Zawadki Rymanowskiej
  • czerwonym szlakiem z Lubatowej

Wycieczka szlakiem Zawadka Rymanowska – Cergowa

„Wschód słońca tego dnia nam się udał, więc by nie tracić czasu podjechaliśmy do Zawadki Rymanowskiej. To z tego miejsca wyruszyliśmy, aby zdobyć Cergową. Samochód zostawiliśmy na poboczu przy kościele, obok ogrodzenia. Zabraliśmy plecak i udaliśmy się za ścieżką żółtą przyrodniczą, która wyglądała jak nowa. Niedawno szliśmy tą ścieżką w drugą stronę na Piotrusia, który również należy do Korony Beskidu Niskiego. Droga wiodła nas praktycznie cały czas przez las, więc za bardzo widoków nie mieliśmy. No chyba że z samego dołu na szczyt po naszej prawej stronie, czyli Złotą Banię, czy też jak się obróciliśmy na Kamieniec. Później mogliśmy spozierać na Szczoba leżącego po lewej stronie. Szczyt atakowaliśmy od południowej strony. Jak to każdy wie i mówi o tym głośno – przy wyjściu na Cergową można się namęczyć.”

Korona Beskidu Niskiego: Cergowa

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl oraz wsparcia naszej pracy. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Wschód słońca na Grzywackiej Górze w Beskidzie Niskim
To był piękny wschód słońca. Wschód słońca w Beskidzie Niskim - paśmie, o którym mało kto by pomyślał, że można oglądać budzący się dzień. A jednak udowodniliśmy, że można podziwiać pięknie wstają...
Beskid Niski: Iwonicz-Zdrój – Żabia Góra – Przymiarki – Iwonicz-Zdrój
Niedzielny poranek. Znajdujemy się w Beskidzie Niskim. 80 kilometrów od domu, w pięknym miejscu między Rymanowem i Rymanowem-Zdrój. Dokładnie w Posadzie Górnej w kwaterze prywatnej. Przyjechaliśmy t...
Korona Beskidu Niskiego: Cergowa
Wschód słońca tego dnia nam się udał, więc by nie tracić czasu podjechaliśmy do Zawadki Rymanowskiej. To z tego miejsca wyruszyliśmy, aby zdobyć Cergową. Samochód zostawiliśmy na poboczu przy kościele...
Beskid Niski: Wzgórze Franków i Cergowa
Kilka zdjęć z Beskidu Niskiego. Wzgórze Franków i okolice Dukli. Poniżej znajduje się Teodorówka - studencka chata SKPB Warszawa. Okazale prezentują się stamtąd Cergowa i Chyrowa. Wzgórze Franków wc...