Wschód słońca na Bocheńcu na Pogórzu Wiśnickim

Miniony sobotni poranek stanął pod znakiem krótkiej wyprawy na wschód słońca na Pogórze Wiśnickie w pobliże Brzeska i wizyty w Porąbce Uszewskiej i na ruinach zamku w Melsztynie. Przez cały piątkowy dzień piękna pogoda, aż zachęcała, aby wstać w nocy i witać nowy dzień wraz z budzącym się słońcem.

Miejsce wybraliśmy fantastyczne – znowu na Pogórzu. Tylko tym razem na Pogórzu Wiśnickim. Punkt, z którego mogliśmy oglądać wschód ma wysokość 383 m n.p.m.. Jest nienazwany i leży na wzgórzu Bocheniec. Na mapie łatwo go znaleźć, dlatego że znajduje się obok zaznaczonego punktu widokowego, a także niedaleko znajduje się najwyższe wzniesienie mierzące 394m. Tak szczerze powiedziawszy za dużo informacji o szczycie Bocheniec nie ma. Napotkaliśmy tylko kilka zdjęć i informację z 2012 roku, że w zamiarze jest postawienie wieży widokowej. Wybraliśmy się tam, bo zachęciły nas dwa ujęcia, które pokazywały, że wschód może być piękny. Po przyjechaniu w okolice kościoła św. Anny nie zobaczyliśmy tej wieży. Chyba nie została jeszcze wybudowana, a widoki byłyby nieziemskie. Już czuje jak z wieży można by było oglądać rozległą panoramę w każdym kierunku. No nic, stwierdziliśmy, że lepszym miejscem będzie właśnie położony ciut niżej punkt, leżący przy drodze głównej. Mieliśmy jeszcze chwilę to przespaliśmy się w samochodzie pół godziny. Sami zobaczcie jak wyglądał budzący się dzień ze wzniesienia mierzącego tylko 383 m n.p.m.

Wschód o 4:30
Poranne światło
Najlepsza pora na robienie zdjęć 🙂

Po zakończeniu seansu zjechaliśmy do miejscowości Porąbka Uszewska i odwiedziliśmy Grotę Najświętszej Marii Panny z Lourdes. Ja słyszałam o tym miejscu, ale nie wiedziałam, że jest tak tam pięknie. Nagraliśmy tam także krótki filmik.

Grota
Porąbka Uszewska bywa nazywana polskim Lourdes
Grotę w Porąbce Uszewskiej nawiedzają pielgrzymi z całej Polski, a nawet z zagranicy.
Kamień z Lourdes
Pięknie 🙂

Kończąc już poranek zajrzeliśmy i podreptaliśmy po ruinach zamku w Melsztynie, obok Zakliczyna. Piękne, wydeptane ścieżki w blasku porannego słońca zachęcały do spaceru po ruinach.

5 minut jak coś 🙂
Droga do ruin
Ruiny

Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej poświęconej zamkowi w Melsztynie, ale również całej gminie Zakliczyn – > melsztyn.pl