Wschód słońca na szczycie Jaworze w Beskidzie Niskim w towarzystwie halnego

Dziś spędziliśmy poranek w Beskidzie Niskim na szczycie Jaworze, na którym znajduje się metalowa wieża widokowa, z której rozciągają się piękne widoki na sporą część Beskidu Niskiego, Beskid Sądecki, Pogórze Ciężkowickie i Tatry, które udało nam się zobaczyć. Podczas całej wyprawy towarzyszył nam halny, jednak nie był on tak niebezpieczny jak w Tatrach.

Ruszyliśmy o godzinie 4 z miejscowości Binczarowa. Jest to najkrótsza droga na Jaworze (882 m) trwająca około 30 minut. Identyczną trasę zrobiliśmy 26 lipca tego roku, gdy również byliśmy tutaj na wschodzie słońca -> Wschód słońca – Jaworze. Było równie pięknie, ale trochę cieplej.

Gdy dotarliśmy na wieżę widokową, to nie było sensu wychodzić przed wschodem na samą górę. Wiało na szczycie dość mocno, dlatego rozbiliśmy obóz na środkowym piętrze.

Tutaj siedzieliśmy

Na chwilę wyszedłem na szczyt, żeby obejrzeć widoki.

Budzi się dzień

Słońce wstawało nad wzniesieniami Beskidu Niskiego.

Wschód słońca
Tak wiało 🙂
Pięknie jest

Udało się zobaczyć Taterki.

Jak się dobrze przyjrzy 🙂

Po drugiej stronie mieliśmy widoki na miejscowość Ptaszkowa i dwa wzniesienia: Jodłową Górę  i Rosochatkę.

Jodłowa Góra i Rosochatka po lewo
Jesteśmy tutaj

Po godzinnym seansie zeszliśmy na dół. Wieża od dołu prezentuje się bardzo atrakcyjnie.

Wieża widokowa – Jaworze (882 m)

Dziś także rozpoczęliśmy akcję „Zabierz śmieci ze szlaku”, o której możecie przeczytać tutaj -> Akcja „Zabierz śmieci ze szlaku”. My uprzątnęliśmy szlak niebieski do Binczarowej/Pereliska.

Śmieci zebrane na szlaku

Miejmy nadzieję, że sporo osób dołączy się do naszej akcji i szlaki w naszych pięknych górach będą oczyszczone. Na koniec zapraszam jeszcze do obejrzenia krótkich filmików ze wschodu w jakości HD. Polecam jakość 720p.

Przed wschodem słońca
Wschód słońca
Po wschodzie słońca

Mapka poglądowa

Beskid Niski – Jaworze (882 m)