Wschód słońca na Wale na Pogórzu Rożnowskim

18 marca wybraliśmy się na Pogórze Rożnowskie na szczyt Wał, z którego można oglądać szerokie panoramy, a przede wszystkim wschody słońca. Wiele grzbietów na niedocenianych pogórzach jest odsłoniętych, dlatego jest dużo miejsc, z których można podziwiać przepiękne widoki.

Wyruszyliśmy wcześnie rano, bo po godzinie 4:00, żeby dojechać na miejsce przed 6. Jechaliśmy przez Czchów, Jurków, Zakliczyn, Lubinkę na sam szczyt. Można tam dojechać samochodem, a podejść jest tylko kilkadziesiąt metrów. Nie wychodziliśmy na sam wierzchołek, bo tam jest las. Wybraliśmy jeden z grzbietów Wału – tutaj gdzie jest pierwszy przekaźnik, jak się jedzie od Lubinki.

Grzbiet Wału

Pokryty w większości polami Wał zapewnia rewelacyjne panoramy na Pogórze Rożnowskie i Ciężkowickie, jak też na Kotlinę Sandomierską na północy i na Beskidy oraz Tatry na południu.

Już wychodzi
Coraz wyżej
I jest 🙂
Polany Wału

Po drodze można zobaczyć pomnik poświęcony Żołnierzom Batalionu „Barbara” i cmentarz wojenny numer 189 Rychwałd.

Pomnik poświęcony Żołnierzom Batalionu „Barbara”
Cmentarz wojenny numer 189

Po wschodzie słońca pojechaliśmy na dalszą część wycieczki na Pogórze Ciężkowickie do Pleśnej.