Wschód słońca na wzgórzach Łososiny Dolnej

Nas nie trzeba przekonywać, że niskie góry i pogórza są równie piękne jak te wysokie. My już o tym wiemy i za każdym razem gdy jedziemy gdzieś na wzniesienia nieprzekraczające 500 metrów n.p.m. zachwycamy się tymi miejscami na nowo. Tym razem zdecydowaliśmy się na zwykłą polanę nad lotniskiem w Łososinie Dolnej. Widoki okazałe, prawie na każdą stronę, wschodzące słońce przepiękne, a późniejsze widoki nie do opisania. Lepiej sami zobaczcie i oceńcie. Ostatnie zdjęcia od wiaty turystycznej zostały zrobione po przejechaniu do Kątów na teren gminy Iwkowa.

Łososina Dolna to wieś położona w województwie małopolskim, w powiecie nowosądeckim. Jest siedzibą gminy Łososina Dolna. Liczy około 3400 mieszkańców. Leży na pograniczu Beskidu Wyspowego i Pogórza Rożnowskiego, przy drodze krajowej numer 75, kilkanaście kilometrów od Nowego Sącza. To wieś o charakterze rolniczo-sadowniczym. Działa tu zespół pieśni i tańca „Jakubkowianie” oraz orkiestra parafialno-gminna. Corocznie w maju na lotnisku Aeroklubu Podhalańskiego organizowane jest Święto Kwitnących Sadów

Beskid Wyspowy: Rabka Zaryte – Luboń Wielki – Perć Borkowskiego – Rabka Zaryte
Sierpień jest bardziej obfity w wycieczki górskie od minionych miesięcy zatem kolejny wpis poświęcony będzie zdobyciu Lubonia Wielkiego (1022 m n.p.m.)w Beskidzie Wyspowym w środowy poranek (11.08.201...
Beskid Wyspowy: Na pewnej górce nad domem
Kiedy nadchodzi wiosna, a na polu nie jest jeszcze zbyt gorąco to przyjemnie wyruszyć jest na odkrywanie najbliższych terenów kilka minut od domu. Czasem nie ma możliwości, żeby zrobić to rano lub w...
Wędrówka szlakiem uwolnienia Jana Karskiego z Marcinkowic do Kątów
Tytuł dzisiejszego wpisu to wędrówka szlakiem uwolnienia Jana Karskiego z Marcinkowic do Kątów. Można powiedzieć, że nie do końca to jest prawda, chociaż już niedługo tak będzie. Taki szlak jeszcze ...
Były Tatry, teraz Beskidy. Nasza trzecia sesja ślubna na górskim szlaku
W styczniu po ślubie wybraliśmy się w Tatry na sesję ślubną. Mogliście to zobaczyć na naszym blogu tutaj. Teraz w porze wiosennej udaliśmy się w Beskidy, a dokładniej w pasmo Beskidu Wyspowego,...
Beskid Wyspowy: W górach inny jest świat, czyli ocean chmur pod Jaworzem
Jak jechaliśmy dzisiejszego poranka w góry to wiedzieliśmy co może nas u góry spotkać. Prognozy zapowiadały poziom chmur na poziomie 500-600 m n.p.m. więc położony o 300 metrów wyżej Jaworz powinien z...