Wschód słońca w Beskidzie Niskim

Jaworze (882 m)

Po dłuższej przerwie bez górskich wędrówek wróciliśmy na szlak. Postanowiliśmy więcej czasu poświęcić na odkrywaniu Beskidu Niskiego i zacząć wychodzić na szlak wcześnie rano w celu oglądania wschodów słońca. Nie mieliśmy w ten weekend zbyt wiele czasu na dłuższe maszerowanie, więc pozostaliśmy tylko na porannych spektaklach. Wybraliśmy się na Jaworze (882 m), dokładnie w Góry Grybowskie.

Wstaliśmy o godzinie 2:00. Przygotowaliśmy się do wyjazdu i ruszyliśmy w stronę miejscowości Binczarowa. Droga trwała niespełna 30 minut. Gdy dojechaliśmy na miejsce, było jeszcze ciemno. Ledwo znaleźliśmy miejsce gdzie rozpoczyna się niebieski szlak. Zaparkowaliśmy na poboczu, wzięliśmy latarkę i ruszyliśmy na Jaworze (882 m). Nie byliśmy pewni widoków, ponieważ przez cała drogę towarzyszyła nam mgła. Trasa na szczyt trwała około 40 minut. Przeważnie wyjście zajmuje około godziny, ale my szliśmy dość szybko, żeby jak najszybciej być na górze. Szlak prowadzi ostro pod górę, ale gdy jest ciemno to tego nie widać.

Na miejscu byliśmy o godzinie 3:40. Wspięliśmy się na wieżę widokową. Słońce powoli dawało o sobie znać. W dole było widać oświetlony Grybów, a w oddali roznosił się szum jadącego pociągu. Fantastyczne przeżycia towarzyszyły nam przez całą czas.

03:40
05:05
05:15
05:25

Ze szczytu dały się zauważyć Tatry.

05:45

Takich zdjęć jest o wiele więcej, dlatego zapraszam do obejrzenia poniższej galerii. Przed godziną 6 schodziliśmy na dół. Spojrzeliśmy jeszcze na wieżę widokową. Wieża w takim miejscu to genialny pomysł :).

Wieża widokowa

Schodziliśmy taką samą trasą. Na samym dole, już przy drodze głównej znajduje się kapliczka.

Kapliczka na początku szlaku

Mapka poglądowa

Beskid Niski - Jaworze (882 m)
Beskid Niski – Jaworze (882 m)