Wschód słońca z wieży widokowej w Bruśniku na Pogórzu Rożnowskim

Wieża widokowa w Bruśniku

Dzisiejszy wschód słońca postanowiliśmy zobaczyć z Pogórza Rożnowskiego. Mało kto wie, że w małej miejscowości Bruśnik, w województwie małopolskim wybudowano w zeszłym roku wieżę widokową, z której rozciągają się fantastyczne widoki, o których sami się dzisiaj przekonaliśmy.

Bruśnik to wieś położona w województwie małopolskim, w powiecie tarnowskim, w gminie Ciężkowice. Zamieszkuje w niej około 1000 mieszkańców. Leży ona w sąsiedztwie Bobowej, Ciężkowic czy Korzennej. Od Tarnowa jest oddalona o około 50 kilometrów.

Do 19 lipca 2013 Bruśnik był mało znaną, zwyczajną, niczym nie wyróżniającą się wioską. Teraz gości w niej sporo turystów, nie tylko z okolic, ale także z innych województw. Sami dopiero dzisiaj postanowiliśmy wybrać się w te rejony. Chociaż Bruśnik jest oddalony od domu Angeliki o zaledwie 10 kilometrów to jakoś nie było okazji by odwiedzić to miejsce.

Wieża widokowa w Bruśniku

Wieża liczy 23 metry wysokości, jednak ostatnia platforma znajduje się na wysokości 18 metrów, widok z niej jest naprawdę niesamowity. Widziana jest z niej spora część wsi Siedliska, część Sędziszowej i Brzany, odległy Bieśnik, Szalowa, Wola Łużańska, Wzgórze Pustki, Jamna oraz widok na dolinę rzeki Białej w stronę Tarnowa. Na horyzoncie łatwo zauważyć takie góry jak: Chełm, Maślana Góra, Bucze czy masyw Magury Małastowskiej.

Najważniejszym aspektem jest możliwość dojechania na miejsce samochodem, dlatego wszyscy mogą odwiedzić to miejsce i każdy będzie zachwycony. Wstęp na wieżę jest bezpłatny i można tutaj zawitać o każdej godzinie. My dojechaliśmy tutaj o godzinie 4:00. Spotkaliśmy tam turystę z Poznania, który odwiedzał najwyższe szczyty pogórzy na rowerze.

Pogórze Ciężkowicie - Bruśnik
Pogórze Ciężkowickie – Bruśnik

Tym wpisem chcemy pokazać piękno tych niższych wzniesień, które przez wiele osób są krytykowane i mało atrakcyjne. Dziś usłyszałem bardzo mądre słowa, które każdemu człowiekowi wybierającemu się na górski szlak powinny utkwić głęboko w sercu.

„Urody gór nie mierzy się w metrach nad poziom morza…”

Więcej tutaj nie trzeba dodawać – wystarczy spojrzeć.

04:05
05:50
06:00

Pogórze Rożnowskie: Bruśnik, Bruśnik, Bruśnik i znowu cudowny poranek
Wczoraj na Liwoczu się nie udało. Dzisiaj odegraliśmy się na Pogórzu i przeżyliśmy cudowny poranek na wieży widokowej w Bruśniku. Kolejny raz to przepiękne miejsce zachwyciło nas swoim urokiem. Mimo...
Nasz kolejny wschód słońca w Bruśniku na Pogórzu Rożnowskim
26 października pojechaliśmy po raz drugi na wschód słońca na wieżę widokową do Bruśnika na Pogórze Rożnowskie i po raz drugi nie mogliśmy się nadziwić jak piękne może być niedoceniane pogórze. Dz...
Gdzieś na pogórzańskich polach
No właśnie. Patrząc na tytuł wpisu można nas zapytać gdzie byliśmy podczas dzisiejszego poranka. Otóż wybraliśmy się na Pogórze Rożnowskie, żeby znaleźć jakieś miejsce do dobrej obserwacji wschodz...