XII Małopolskie Rozpoczęcie Sezonu Turystycznego w Beskidzie Sądeckim

Chociaż dla nas sezon turystyczny się nigdy nie rozpoczyna, ani nigdy nie kończy, to wybraliśmy się na oficjalne rozpoczęcie sezonu górskich wędrówek w Beskid Sądecki do Bacówki nad Wierchomlą. Trzeba przyznać, że nie mogło być lepszego miejsca na spotkanie miłośników gór, jak właśnie tereny Ziemi Sądeckiej. Uczestniczyliśmy w nim rodzinnie. My i siostra Angeliki z mężem i dziećmi.

Bacówka nad Wierchomlą jest dość łatwym do zdobycia miejscem i tak naprawdę dostaniemy się do niego z każdej strony nie męcząc się przy tym zanadto. Skoro wycieczka z dziećmi to trasa musi być bardziej płaska, ale za to może być dłuższa. Można nazwać to dłuższym spacerem. Ogólnie nasza trasa liczyła coś koło 12 kilometrów. Miejsce, do którego wędrowaliśmy jest nam dobrze znane ponieważ byliśmy już tam 5 razy. Tym razem szliśmy szlakiem rowerowym z Wierchomli Wielkiej.

Początek szlaku

Pięciokilometrową trasę z lekkim podejściem, po ubitej nawierzchni przez las przeszliśmy w całkiem dobrym tempie. Minęli nas inni turyści idąc pieszo, ale także różni przewodnicy górscy, którzy byli wywożeni do góry samochodami.

Idziemy do góry 🙂

Konkurs na to kto pierwszy zobaczy schronisko wygrał Sebastian i dostał w nagrodę lizaka. Zresztą i Sebastian i Kamil dostali :). Dzieciaki pierwszy raz były w schronisku ale trzeba powiedzieć, że raczej nie będą tego miło wspominać. Tłumy ludzi stojące w budynku i przyglądające się jak loża VIP-ów  okupuje zarezerwowane stoliki. Czy to było naprawdę rozpoczęcie sezonu górskiego, czy jakaś szopka ?. Od kiedy w schroniskach górskich mamy jakieś rezerwacje dla „najlepszych”. Przecież podobno w górach nie ma lepszych i gorszych.

Po przyjściu 🙂

My byliśmy na polu razem z wieloma grupami, między innymi z Familiadą z Nowego Sącza i Wędrowcami z Krakowa, których poznaliśmy osobiście, utrzymując do tej pory znajomość wirtualną.

Klub Górski Wędrowcy

Po przyjściu upiekliśmy kiełbaski i poszliśmy do kąciku dla dzieci.

Ognisko
I dzieci 🙂
Widoki od schroniska

O godzinie 12:30 odbyła się Msza Święta celebrowana przez ks. dr Andrzeja Jedynaka. Większość turystów uczestniczyła w niej.

Msza Święta

Później nastąpiło oficjalne rozpoczęcie sezonu i konkurs z wiedzy turystycznej dla młodzieży. My po krótkiej rozmowie z Panem Tadeuszem z naszej Komisji Krajoznawczej udaliśmy się w drogę powrotną. Szliśmy tym samym szlakiem co przyszliśmy.

Na szlaku 🙂

Dość szybko zeszliśmy na dół i udaliśmy się do samochodu. Pogoda się pogorszyła i zaczęło kropić. XII Małopolskie Rozpoczęcie Sezonu Turystycznego było dla nas pierwszym w historii. Atmosfera była świetna, poznaliśmy wielu wspaniałych ludzi, których z tego miejsca pozdrawiamy.

One thought on “XII Małopolskie Rozpoczęcie Sezonu Turystycznego w Beskidzie Sądeckim