XXXIV Turystyczny Rajd Bestrampek – relacja i zdjęcia

Nadszedł długo wyczekiwany 30 maj bieżącego roku, w którym to miał się odbyć szkolny rajd z kilkunastoletnią historią. To było już 34. spotkanie na szlaku uczniów sądeckiego ekonoma podczas „Rajdu Bestrampek”. Każdego roku razem z nauczycielami pokonują oni wyznaczone trasy zdobywając punkty za samo przejście, ale także za udział w przygotowanych konkurencjach określonych we wcześniej stworzonym regulaminie.

Kto dotrze do celu czeka na niego możliwość upieczenia sobie kiełbaski na ognisku. Obowiązkiem każdej grupy jest potwierdzenie i zameldowanie się u organizatora. Widzieliśmy także, że uczniowie, którzy brali udział w rywalizacji o najwyższe punkty bardzo dobrze się przygotowali. Trasy wybierali różne, bezpośrednio z Jaworek na Durbaszkę, żółty ze Szlachtowej lub zielony przez Wąwóz Homole. Niektórzy nawet nadprogramowo zdobyli Wysoki Wierch. Jesteśmy dumni, że nasi następcy – uczniowie Ekonoma z Nowego Sącza wędrują po górach.

A co my tam robiliśmy? Po pierwsze jesteśmy patronem medialnym „Rajdu Bestrampek”, po drugie jesteśmy absolwentami najlepszej szkoły w Nowym Sączu, czyli Zespołu Szkół Ekonomicznych, a po trzecie lubimy takie turystyczne spotkania. Podczas tego dnia towarzyszyła nam siostra Angeliki – Lucyna, a także jej syn Fabian, który jest moim chrześniakiem. Schronisko pod Durbaszką jak zawsze jest bardzo gościnne, a żurek wyśmienity. A! I Maja mówi, że magnes bardzo ładny. My na górę szliśmy drogą z Jaworek do schroniska, ponieważ dla Fabiana była to pierwsza górska wycieczka.

Zachęcamy Cię do odwiedzin naszych stron na FacebookuInstagramieTwitterze i Google+, śledzenia kanału na YouTubie, a także do powracania na www.mynaszlaku.pl. Komentuj i polecaj znajomym. Niech oni również dowiedzą się o naszym blogu.

Pieniny: Trzy Korony i Sokolica
Nie mając jeszcze zbytniego doświadczenia w górskich wędrówkach postanowiliśmy zdobyć najwyższy szczyt Pienin Środkowych Trzy Korony i po drodze udać się jeszcze na Sokolicę. Razem z Angeliką wypraw...
Wysoki Wierch w Pieninach, dzień po zjawiskowej Sokolicy
Maraton pienińskich poranków trwał dalej. Po minionym dniu i wschodzie słońca na Sokolicy przy reliktowej sosence, wybraliśmy się nieopodal na Wysoki Wierch, czyli miejsce znajdujące się na najpiękn...
Szlakiem przez Pieniny i dalej Drogą Pienińską do Szczawnicy
Szczawnica od samego poranka spowita była w gęstej mgle. Wiedzieliśmy, że gdzieś tam wyżej świeci piękne słońce i trzeba się tam jak najszybciej dostać. Wysiedliśmy na pierwszym przystanku i udaliśmy ...
10 pomysłów na wakacyjną wycieczkę w góry |
Wakacje trwają, a Ty nie masz pomysłu na wycieczkę w góry? Oto 10 naszych propozycji na wędrówkę w różnej części gór. Zakładamy, że jesteś w takim miejscu, że znajdziesz coś dla siebie. Są to wycieczk...